Laika ziņas
Šodien
Sniegs
Rīgā -2 °C
Sniegs
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Permā notiks Andreja Žagara iestudētās operas Duenja pirmizrāde

Permas Akadēmiskajā operas un baleta teātrī ceturtdien, 28. martā, gaidāma Sergeja Prokofjeva komiskās operas Duenja pirmizrāde, informēja Latvijas Nacionālās operas (LNO) pārstāve Ieviņa Ancena.

Jauniestudējumu veidojis LNO direktors Andrejs Žagars un radošā komanda: scenogrāfe Katrīna Neiburga, kostīmu māksliniece Kristīne Pasternaka un gaismu mākslinieks Kevins Vins-Džonss. Tā muzikālais vadītājs un diriģents ir Valērijs Platonovs.

Duenja, kas latviešu klausītājiem vairāk pazīstama ar nosaukumu Laulības klosterī, ir dzīvespriecīgākā no Prokofjeva operām: tas ir pikants un virtuozi būvēts stāsts par pārģērbšanos un slepenu bēgšanu mīlestības vārdā. Operas dramaturģiskajam pamatam komponists ņēmis dramaturga un politiķa Ričarda Brinslija Šeridana lugu Duenja, kuras asprātīgumu lieliski papildina fakts, ka pašam lugas autoram slepena nolaupīšana nebūt nebija sveša no personīgās pieredzes.

Duenja ir pirmā Prokofjeva opera, kas iestudēta Latvijas Nacionālajā operā (1960). Tā ir  neticami daudzpusīga, formā pilnīga, dzirkstoša un dejiska - īsts komiskās operas ideāls. Ne velti tās sižets, muzikālā dramaturģija un notikumi Andreju Žagaru mudinājuši tās darbību no 18. gadsimta pārcelt uz 20. gadsimta 70. gadu Spāniju.

"Ilgi domāju, kura būtu Spānijas garam atbilstošākā pilsēta un kurš - zīmīgākais vēsturiskais periods, kas turklāt neļautu mums nogrimt vēsturisko kostīmu jūrā un neīstā manierīgumā. Rezultātā izvēlējāmies 20. gadsimta 70. gadu Sevilju, kad Spānijā krita Franko režīms, radot spēcīgu impulsu mākslas attīstībai. Uzplaukst kino, jauni vārdi ienāk literatūrā, glezniecībā, skatuves mākslā, rokrokā iet kultūras un seksuālā revolūcija, ļaudis jūtas atbrīvoti un līksmi. Tāpēc arī galveno varoni Duenju esam veidojuši kā reālu sievieti – simpātisku un sievišķīgu, kura līdzšinējo dzīvi veltījusi citiem, bet beidzot izlēmusi, ka pienācis laiks padomāt pašai par sevi," atklāj Andrejs Žagars.

Par vienu no spēcīgākajiem iedvesmas avotiem iestudējuma tapšanā viņam kalpojusi Pedro Аlmodovaras filmu estētika: "Viņa daiļrade ir fascinējoša! Lai gan operas uzvedumā esam izvairījušies no viņa kinofilmu tēlu kopēšanas, nenoliedzami, iestudējumu ietekmējusi viņa filmu unikālā estētika."

Saskaņā ar Andreja Žagara ieceri, arī mākslinieces Kristīnes Pasternakas veidotie kostīmi ir krāšņi un reālistiski: lai katram personāžam radītu individuālu tēlu ar pārdomātu vēstījumu, tērpu māksliniece apmeklējusi neskaitāmus tirdziņus, komisijas un lietoto apģērbu veikalus gan Rīgā, gan Viļņā un Permā, lai atrastu lietas ar vēsturi.

Savukārt notikumiem atbilstošu vidi, kurā attēlota Sevilja, veidojusi Katrīna Neiburga: košā un izteiksmīgā scenogrāfija vienlaikus ir ērti transformējama vairākos spēles laukumos.

Operas Duenja tuvākās izrādes: 28., 29., 30. un 31. martā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja