Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +2 °C
Skaidrs
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Ābolu ķocis. Izrāde Bļitka Goda teātrī Liepājā. Viens īsts veču gabals

Rasa Bugavičute-Pēce. Bļitka. Goda teātris Liepājā. Režisors Dž. Dž. Džilindžers. Nākamā izrāde – 30. decembrī Liepājas Latviešu biedrības namā.

Henrieta Verhoustinska****

Dzimumu lomu interpretācijā liepājnieki ir toleranti. Viens vakars Liepājas teātrī aizrit, izrādē 51. fotogrāfija vērojot sievietes centienus ielauzties zinātnes maskulīnajā pasaulē, kurā vīriešu attieksme pret sievišķo kolēģi raksturojama īsi – cūcīga. Nākamais vakars Liepājas Goda teātrī pierāda, ka vīrieši tomēr ir cilvēki, kuri mēdz pārdzīvot un pat runāt par attiecībām. Dramaturģe Rasa Bugavičute-Pēce eksistenciālā situācijā – uz ledus – ievietojusi divus dažādus kungus, kuriem krīze – atšķirībā no Blaumaņa Nāves ēnā – radusies nevis ārēju briesmu, bet iekšēju sastrēgumu rezultātā. Ja viens no viņiem bļitko un otrs ir iereibis, garantētas ne tikai trāpīgas, bet arī smieklīgas atklāsmes. Kaspars Gods klasiska latviešu vīrieša lomā (nerunīgs, drūms makšķernieks) un Egons Dombrovskis kā naudīgs, elegants dāmu mīlulis (mutīgs pseidointelektuālis), no vienas puses, nepapildina ne ar ko jaunu žanra klasiku (divu cilvēku saruna kā dramaturģisks pamats). No otras puses, izrāde ir godīga un cilvēcīga. Četrus Bļitkas večus – arī režisoru Dž. Dž. Džilindžeru un scenogrāfu Vari Siliņu, kurš radījis autentisku vidi pamestā kinoteātrī, – vieno paaudze ar tās meklējumiem un humora izjūta. Tas nav maz.

 

Atis Rozentāls****

Veiksmes formula ir divu ļoti labu aktieru iesaistīšana projektā, kas viņiem abiem patīk. Rasas Bugavičutes- Pēces luga ir veidota pēc diezgan elementāras receptes – drusku joku, drusku smeldzes. Tas, ka izrāde ilgst stundu un 15 minūšu, ir apstākļu sakritība – šādā manierē saruna varētu turpināties vēl vismaz tikpat, un droši vien būtu interesanti. Saturiski īpašā dziļumā materiāls neiet – turīgā, krietni sareibušā Egona Dombrovska varoņa dialogi ar sākumā klusējošo, vēlāk latviski atturīgo Kaspara Goda bļitkotāju vērpjas lielākoties ap sievietēm, tajos ievītas anekdotes, un ir maz tādu brīžu, kad sarunā pēkšņi ienāk stindzinoša nopietnība. Egons Dombrovskis ir izdevīgākā situācijā, dramaturģe viņam devusi daudzveidīgākas izpausmes iespējas. Kaspars Gods galvenokārt rezonē, kaut dara to cienījami. Dž. Dž. Džilindžers nav pārcenties ar inscenējuma veidošanu, un šajos apstākļos tas ir pareizi – uzmanība tiek koncentrēta uz aktieru saspēli. Mēteļos sēdošajos skatītājos jaušama īpaša draudzīga vienošanās – tie ir mūsu cilvēki, ko te rāda, viņi ir atpazīstami, smieklīgi un forši. Un forši – lietosim tieši šo vārdu – darbojas abi aktieri. Saturīga izklaide, viens īsts veču gabals.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja