Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Trešdiena, 25. decembris
Stella, Larisa

Coca-Cola Hellenic: Mūsu mērķauditorija nav bērni līdz 12 gadu vecumam

Coca-Cola Hellenic ģenerāldirektors Baltijā Konstantīns Čukčukovs intervijā Rūtai Kesnerei dalās pārdomās par uzņēmējdarbības vidi Baltijas valstīs, kā arī atzīst, ka respektē skolu politiku par saldināto dzērienu ierobežošanu, taču plānus par nodokļu sloga paaugstināšanu saldinātajiem dzērieniem saista ar populismu.

Latvijā notiek plašas diskusijas par saldinātajiem dzērieniem un to ietekmi uz veselību. Par to gadu gaitā sprieduši gan Saeimas deputāti, gan veselības ministri. Pastāv centieni pilnībā izvairīties no šo dzērienu tirgošanas skolu ēkās.

Jā, tā ir nozīmīga diskusija vairākās valstīs. Jāteic, ka uzņēmumam ir sava politika attiecībā uz mūsu produkcijas pārdošanu skolās - tā dēvētā atbildīga mārketinga politika. Tā ir globāla, kas attiecas uz visām valstīm. Nozīmīgākā šīs politikas sastāvdaļa ir tāda, ka mūsu produkcijas mērķauditorija nav bērni līdz 12 gadu vecumam. Mēs arī pilnībā respektējam skolu lēmumus attiecībā uz saldināto dzērienu pārdošanu skolēniem. Tā ir mūsu biznesa uzvedības nozīmīga sastāvdaļa.

Kā jūs raugāties uz centieniem noteikt paaugstinātu akcīzi Coca-Cola produktiem?

Parasti šo centienu pamatā ir vēlme mazināt aptaukošanos. Taču pasaulē ir septiņi miljardi cilvēku, un katram no viņiem ir savi paradumi, kā izturēties pret savu organismu, kādus produktus lietot, ko ēst un ko dzert. Piemērot paaugstinātus nodokļus kādām produktu grupām, piemēram, saldinātiem dzērieniem, lai mazinātu aptaukošanos, ir diezgan vienkāršota ideja. Jāteic, ka šāds mehānisms nestrādā, ir pierādīts, ka tas aptaukošanās problēmu nerisina. Tāds ir Dānijas piemērs. Šī valsts ieviesa papildu nodokli daudzkaloriju dzērieniem un pēc tam to atcēla, jo tas neko nemainīja. Situācija ar aptaukošanos palika iepriekšējā, neskatoties uz saldināto dzērienu sadārdzināšanos. Lai apturētu aptaukošanos, kas nenoliedzami ir problēma, cilvēkiem būtu jāievēro uztura balanss. Proti, cik kaloriju dienā jūs patērējat savu aktivitāšu rezultātā, tik jums arī ir jāuzņem vietā. Problēmas rodas, ja šis balanss tiek izjaukts. Un to nevar atrisināt, vienkārši paaugstinot nodokļus saldinātiem dzērieniem. Šāda ideja jau robežojas ar populismu.

Ja Latvija tomēr izšķirtos par nodokļu paaugstinājumu saldinātajiem dzērieniem, vai jūsu uzņēmums varētu pamest tirgu?

Es nevēlētos par šo tēmu spekulēt. Pagaidām nekas tāds nav noticis.

Visu interviju par Čukčukovu lasiet otrdienas laikrakstā Diena

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē