Pārējiem savukārt nepieciešama arī turpmāka palīdzība, pagarinot risinājumu termiņus vai izstrādājot jaunus.
Šā gada februārī Swedbank sniegusi palīdzību 600 kredītņēmējiem. Galvenie iemesli, kāpēc cilvēkiem bija vajadzīga palīdzība, ir darba zaudēšana vai ienākumu samazināšanās. Visbiežāk piemērotais risinājums bija īstermiņa saistību pievienošana ilgtermiņa aizdevumam, tādējādi samazinot ikmēneša kopējo maksājumu. Šāds risinājums piešķirts 361 gadījumā. Citi risinājumi paredz arī kredīta termiņa pagarināšanu, kredīta valūtas maiņu, kā arī procentu maksājumu vai visu maksājumu atlikšanu uz noteiktu termiņu.
Banka savā paziņojumā presei norāda, ka, pasliktinoties ekonomikas situācijai, arvien aktuālāka kļūst vajadzība arī pēc valstiskiem instrumentiem, kas sniegtu bankām iespējas piedāvāt ilgāka termiņa risinājumus līdz pat trīs gadiem. Patlaban bankām pieejamie risinājumi ļaujot strukturēt maksājumu samazinājumu periodā līdz sešiem mēnešiem, atsevišķos gadījumos - gadu.
Swedbank skatījumā ilgāku termiņu risinājumi būtu iespējami ar papildu valsts atbalstu un banku uzkrājumu veidošanas principu izmaiņām. Valsts atbalstam Latvijas iedzīvotājiem, kuri ir aizņēmušies sava mājokļa iegādei un uzlabošanai, ir vairākas iespējas, norāda banka, kā vienu no risinājumiem minot valsts galvojumu mājokļu kredītiem, sniedzot galvojumus bankām par mājokļu kredītu pamatsummas atmaksu. Kredītiem vai to daļai, kas būtu nodrošināti ar valsts galvojumu, bankas varētu neveidot uzkrājumus un galvotā portfeļa ietvaros varētu veikt aizdevumu restrukturizāciju ar periodu līdz pat trīs gadiem. Tajā skaitā, atliekot visus maksājumus - gan pamatsummas, gan procentu maksājumus - uz šo laiku, skaidro Swedbank, kas uzskata, ka šāds risinājums palīdzētu mājsaimniecībām atgūt finanšu stabilitāti, vienlaikus nodrošinot banku sistēmas darbību, samazinot uzkrājumu apjomu.
Banka arī atgādina: jo ātrāk konstatē un kopā ar banku sāk risināt problēmsituācijas, jo vieglāk atrast risinājumus un tie ir izdevīgāki.