Krūze arī informēja, ka pagaidām izsolē netika piedāvātas Maskavas valdībai piederošās AS AMO Plant daļas.
Marta sākumā ir sākta pilsētas autobusu Ambassador sērijveida ražošana, komplektējot piecas vienības mēnesī. Autobusi paredzēti Baltijas valstu, tostarp Latvijas pilsētām. Vienlaikus tiek sākta zemās grīdas pilsētas autobusu A21 (MAN) licenzētas ražošanas sagatavošana. Jau šogad paredzēts šā modeļa autobusus eksportēt uz Krieviju (60 vienību - Maskavas uzņēmumam MOSGORTRANS).
"Ceram, ka arī Rīga izrādīs interesi par to iegādi. Kopā 2012.gadā uzņēmums plāno samontēt 120 autobusus," informēja Krūze.
Visu rūpnīcā saražoto produkciju varēs gan nopirkt, gan iegādāties ilgtermiņa nomā. Izīrējot autobusus sabiedriskā transporta uzņēmumiem, AMO Plant apņemas segt visus īpašumtiesību, uzturēšanas un likvidēšanas izdevumus, kas ievērojami palielina pakalpojuma kvalitāti un sabiedriskā transporta izmaksu efektivitāti.
Nākamo trīs gadu laikā līdzīgā veidā rūpnīca plāno realizēt vairāk nekā 500 dažādu modeļu autobusus, no kuriem lielākā daļa tiks eksportēta, skaidroja Krūze.
"Uzņēmums aktīvi attīstās un plāno palielināt lokalizāciju Latvijā. Viens no tuvākajiem uzņēmuma mērķiem ir jaunas autobusu virsbūves un interjera detaļu ražotnes izveide, piesaistot papildus finansējumu no uzņēmuma akciju papildu emisijas un ERAF līdzfinansējuma, LIAA apstiprinātā projekta ietvaros," pauda AMO Plant pārstāvis.
Par AMO Plant akciju iegādi esot izrādījuši interesi pašreizējie uzņēmuma stratēģiskie partneri - Nīderlandes uzņēmums VDL un Vācijas koncerns MAN, pauda Krūze.
Sasniedzot vēlamo ražošanas jaudu - 500 vienības gadā, tiek plānota jaunu lokālu ražotņu izveide Krievijā, kur ir liels rūpnīcas produkcijas noieta tirgus.
Pašlaik Maskavas pilsētas vadība izskata AMO Plant priekšlikumu par pamatkapitāla palielināšanu un uzņēmuma saglabāšanu pilsētas īpašumā, atliekot pārdošanu līdz 2014.-2015.gadam. Kārtējā izsolē AMO Plant akcijas netika piedāvātas.
Kā nesen ziņoja Krievijas portāls Marker.ru, Maskavas valdība plānojusi 2012.gada pirmajā pusgadā izsolē pārdot tai piederošās Jelgavas autobusu rūpnīcas SIA AMO Plant daļas par sākumcenu 21 miljons eiro (14,7 miljoni latu).
AMO Plant vadība portālam uzsvērusi, ka neviens investors šādu summu nemaksās un uzņēmuma maksimālā vērtība patlaban neesot lielāka par pieciem miljoniem eiro (3,5 miljoniem latu).
AMO Plant vadība piedāvājusi Maskavas valdībai citu variantu, raksta Marker.ru. Tuvākajā akcionāru sapulcē varētu lemt par papildu akciju emisiju 12,5 miljonu eiro (8,75 miljonu latu) apmērā. Ja Maskavas valdība atteiksies no pirmpirkuma tiesībām, tad tās pāries pie citiem akcionāriem, kuri var šīs tiesības izmantot. Tādā gadījumā Maskavas valdības daļa uzņēmuma pamatkapitālā samazināsies no 96% līdz 73%.
"Būtu loģiski, ja Maskavas valdība samazinātu savu līdzdalību projektā, vienlaikus saglabājot kontrolpaketi - 51% akciju," portālam norādījis AMO Plant izpilddirektors Aleksejs Maslovs.
Jau 2010.gada decembrī pēc ilggadējā Maskavas mēra Jurija Lužkova nomaiņas Maskavas jaunā valdība paziņoja, ka nav ieinteresēta saglabāt daļas Jelgavas uzņēmumā AMO Plant, tāpēc tiks meklēts jauns investors.
No šī gada sākuma Jelgavas transportlīdzekļu ražotājs SIA AMO Plant plāno sākt masveida Ambassador autobusu ražošanu, mēnesī samontējot piecus autobusus, kā arī sākt MAN trīsdurvju pilsētas autobusu ražošanu, biznesa portālu Nozare.lv informēja uzņēmumā.
Paralēli norisinās vidējās tonnāžas kravas automobiļa ZIL 4362CO adaptācijas darbi Eiropas tirgum - sertifikācijai ir sagatavota šasija pēc "Eiro 5" standarta un tuvojas nobeigumam jaunas kabīnes izstrāde. 2012.gada beigās uzņēmums plāno sākt arī kravas automobiļu ražošanu, informē AMO Plant.
Kopējais investīciju apjoms AMO Plant ražotnē patlaban ir ap 30 miljoniem eiro (21 miljons latu). Rūpnīcā patlaban strādā 64 darbinieki. Galvenais ražošanas process - lielas ietilpības pilsētas autobusu montāža.
AMO Plant ir dibināts 2005.gadā. Uzņēmuma akcionāri ir Maskavas valdība (92,6%), AS AMO ZIL (4,4%), Jelgavas dome (2,7%) un AS Ferrus (0,3%).