Zog mazāk. Zog vidēja līmeņa automašīnas
Pēdējo divu gadu laikā samazinājies luksus klases automašīnu zādzību skaits, un visvairāk nozagti vidējās cenu klases auto, kuru vērtība ir līdz 30 000 eiro. "Automašīnu zagļi pārorientējušies uz jaunās paaudzes vidējās klases automašīnām, izmantojot elektronisko sistēmu vājības un auto īpašnieku pārliecību - ar mani jau tas nenotiks," stāsta uzņēmuma Autonams pārstāvis Edijs Panders. Atbilstoši Iekšlietu ministrijas Informācijas centra datiem kopējais auto zādzību skaits pērn, salīdzinot ar 2015. gadu, gan sarucis pat par 17%.
Aizvien biežāk priekšroka jaunam auto
Diena pēta situāciju auto tirdzniecības jomā.
2016. gadā jaunu auto tirgū kopumā vērojama izaugsme – salīdzinot ar 2015. gadu, jaunu automobiļu iegādes darījumu skaits fiziskām personām pieaudzis par 22%, sasniedzot 4350 spēkratus, bet kopējais vieglo auto tirgus pieaudzis par 15%, sasniedzot 18 575 jaunas reģistrētas pasažieru automobiļu un vieglā komerctransporta vienības, liecina Latvijas Auto asociācijas apkopotie dati.
Kā uzņēmumi izturas pret saviem auto – trešdaļu satiksmes dalībnieku?
Transportlīdzekļu tehniskais stāvoklis ir vistiešākajā veidā saistīts ar kopējo satiksmes drošību, un tas ir viens no svarīgākajiem faktoriem, runājot arī par uzņēmumu autoparku drošību kopumā. It īpaši tāpēc, ka Latvijā ikdienas kopējā satiksmē, saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem, tieši uzņēmumu transportlīdzekļi ir vairāk nekā 33% no visiem satiksmes dalībniekiem. Tomēr aktuāls paliek jautājums – cik regulāri jāveic transportlīdzekļa tehniskās pārbaudes, lai varētu apgalvot, ka transportlīdzeklis ir drošs? Apdrošināšanas kompānijas Balta Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes eksperts Edgars Goldmanis, kurš darbojas arī konkursa Drošākais uzņēmuma autoparks 2016 žūrijā, stāsta, ka uzņēmumiem jābūt sistemātiski un regulāri apkopotai informācijai par transportlīdzekļu tehnisko stāvokli, turklāt ar ikgadējo obligāto tehnisko apskati vien var būt par maz.
Nepietiek ražot produkciju, vajag to popularizēt
Mūsdienās veiksmīgai uzņēmējdarbības attīstībai par maz ir tikai izdomāt biznesa ideju un saražot preces, svarīgi ir atrast noieta tirgu un tās veiksmīgi pārdot. Savukārt lai pārdotu, neiztikt bez sava zīmola un savu ražojumu popularizēšanas. Varianti, kā panākt atpazīstamību, ir dažādi, universālas receptes nav.
Uzņēmēja Dienā 20. un 22. martā
Uzņēmēja Dienā 20. un 22. martā lasiet:
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.