Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +6 °C
Daļēji apmācies
Sestdiena, 2. novembris
Dzīle, Viva, Vivita

Aptauja: Teju katrs trešais uzņēmums ilgtspēju redz kā izmaksu optimizāciju

Lielākajai daļai uzņēmumu zaļā domāšana un ilgtspējas mērķu ievērošana saistās ar izmaksu optimizāciju ilgtermiņā vai sociālo atbildību pret darbiniekiem, sabiedrību un investoriem. Tomēr teju trešdaļa uzņēmumu joprojām uzskata, ka ilgtspējas svarīgums biznesa kontekstā ir pārspīlēts, liecina tekstilizstrādājumu nomas uzņēmuma “Lindstrom Latvija” un pētījumu aģentūras “Norstat”* veiktās uzņēmēju aptaujas rezultāti.

Kā rāda veiktās aptaujas dati, 28% uzņēmumu norāda, ka ilgtspējas mērķi uzņēmumam var palīdzēt ar izmaksu optimizāciju ilgtermiņā, un 27% aptaujāto uzskata, ka, strādājot ilgtspējīgi, uzņēmums ir sociāli atbildīgs attiecībā pret darbiniekiem, sabiedrību, investoriem. 

Tomēr dati atklāj, ka daļa uzņēmumu jeb 26% aptaujāto uzskata, ka ir iespējams atkāpties no ilgtspējas mērķiem, jo zaļā domāšana un tās popularitāte ir pārspīlēta. 

“Lindstrom” vadītājs Ivars Šmits norāda: “Ir prieks redzēt, ka liela daļa uzņēmumu tiecas gan uz klimatneitralitātes, gan ilgtspējas, gan zaļāka biznesa mērķiem. To svarīgumu biznesa kontekstā noteikti pasvītro arī Eiropas zaļais kurss un Latvijas izvirzītie klimata mērķi. Tomēr ir jāturpina izglītot uzņēmumi par to, kāpēc ilgtspēja un zaļā domāšana ir svarīgi faktori jebkuras jomas biznesā, īpaši, domājot par aprites ekonomiku un līdzekļu optimizāciju. “Lindstrom” gadu gaitā ir pierādījis, ka, ieviešot modernus risinājumus un tehnoloģijas, spējam optimizēt izmaksas gan sev, gan saviem klientiem. Tajā pašā laikā redzam, ka Latvijas biznesa vidē nebūt nav izsmelti visi risinājumi, kā uzņēmējiem kļūt zaļākiem.”

To, ka potenciāls vēl ir,  pierāda arī aptaujas dati, analizējot pasākumus, kuru ieviešanu uzņēmēji uzskata par svarīgu, domājot, kā ātrāk veicināt zaļa biznesa attīstību. 27% aptaujāto uzņēmumu norāda, ka svarīgākais ir uzstādīt saules paneļus, 23% norāda uz nepieciešamību pilnveidot energoefektivitāti, savukārt 18% uzsver racionālu resursu, piemēram, ūdens, izmantošanas nozīmi. Vēl 14% aptaujāto uzņēmumu uzsver, ka būtiski veikt uzlabojumus darbības procesā, minimizējot zudumus, piemēram, pārejot uz digitalizāciju tekstila nomas izmantošanā, un, visbeidzot, 11% uzsver, ka zaļāka biznesa attīstībai svarīgi ir īstenot pasākumus CO2 izmešu mazināšanai, piemēram, pārejot uz elektroautomobiļu izmantošanu.  

“Pāriešana uz ilgtspējīgiem risinājumiem ir komplekss pasākumu kopums, un tajā iespējamas vairākas variācijas. Nenoliedzami šobrīd uzmanības centrā teju katram uzņēmumam ir energoresursu optimizēšana, bet vienlaikus izmaksu taupīšana, strādājot zaļāk, iespējama arī citos darbības atzaros. Piemēram,  pateicoties mūsu ieviestajai digitālās pārvaldības sistēmai, novērojam, ka ir gadījumi, kad biznesa un valsts sektors industriālā tekstila izmantošanas un uzturēšanas ķēdē var samazināt zudumus par vidēji 40%,” piebilst Šmits. 

 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses