"Pārtikas ražotājiem vislabāk eksporta iemaņas trenēt Polijas tirgū. Tur neviens tevi negaida, konkurence gan par cenu, gan pārdošanas stratēģijas risinājumiem ir milzīga! Ja uzņēmums spēj rast pārdošanas sadarbības iespējas Polijā, tad var konkurēt visur citur pasaulē. Taču ir jāiet un jādara," saka uzņēmuma Milzu! vadītājs Enno Ence.
Milzu! ražotnē Kuldīgas pusē tiek gatavotas graudaugu pārslas no rudziem un auzām, un tās paredzētas gan bērniem, gan pieaugušajiem – produktu sastāvā ir 100% dabīgas izejvielas. Aptuveni 70% produkcijas uzņēmums eksportē arī uz Izraēlu, Apvienotajiem Arābu Emirātiem un Ķīnu.
Starptautiski augstu ir novērtēta Milzu! dizaina komunikācija, saņemot Red Dot Design Award 2016 apbalvojumu kategorijā Komunikācijas dizains par Milzu! biopārslu līniju. Latvijā savukārt uzņēmums saņēmis apbalvojumus vairākās kategorijās, tostarp par labāko iepakojumu, eksporta izcilības balvu un citas balvas, bet jau 2014. gadā guvis uzvaru konkursā Gada preču zīme.
Nesen Enno Ence piedalījās Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) organizētajā tirdzniecības misijā ASV – Sanfrancisko un Denverā. Vai līdz ar to izdosies paplašināt klientu loku, uz šo jautājumu uzņēmējs, visticamāk, varēs sniegt atbildi pēc pusgada.
Raugoties nākotnē
"Esam brokastu pārslu segmentā, tomēr šo produktu neēd tikai brokastīs – ēd arī pusdienās, vakariņās, naktī, skatoties televīziju un pat braucot mašīnā. Tas atkarīgs no paradumiem," pasmaida Ence. Milzu! produkcijas klāstā ir arī jauni produkti – rudzu riņķīši un rudzu kraukšķi šokolādē. Kāpēc tieši no rudzu miltiem? Tajos ir bagātīgs bioloģiski aktīvo vielu sastāvs, atšķirībā no citiem graudaugiem tie satur ievērojami vairāk šķiedrvielu un E vitamīnu. Arī Latvijā lielveikalu tīklos ir nopērkamas bioloģiskas izcelsmes Milzu! graudaugu pārslas ar medu, kakao, kanēli.
"Atšķiramies no citiem ražotājiem ar to, ka Baltijas valstīs un, iespējams, arī Eiropā vienīgie ražojam pārslas, pamatā izmantojot rudzus. Produkts ir tīrs, jo papildus nepievienojam eļļas, mākslīgus vitamīnus, garšu pastiprinātājus, krāsvielas un ģenētiski modificētus organismus. Tas ir tāpat kā mājās gatavots produkts, mājās mēs taču nemānāmies! Pārslām mazliet tiek pievienota jūras sāls, ir produkti bez cukura un tādi, kuros ir neliels cukura daudzums. Vēl svarīgi – pievienotā cukura daudzumu pakāpeniski samazinām, raugāmies uz nākotnes tendencēm. Vairākās mūsu eksporta valstīs sākuši pieņemt likumus, kas paredz: ja produkts satur vairāk cukura, ir jānorāda, ka tas ir bīstami," atklāj uzņēmuma vadītājs. Piemēram, Izraēlas likumdošana jau noteikusi – 2021. gadā ražotājam būs jābrīdina patērētājs, ja produkts saturēs vairāk nekā 10% cukura.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena trešdienas, 29. maija, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
Labais