Portālam Diena.lv komentējot šādu, tā saucamo, melno PR, Alpha Baltic komunikāciju vadītājs Lauris Špillers stāsta, ka tā īstenotāji parasti ar šīm kampaņām skaļi nelepojas, bieži vien pat neatklājot, ka šādas kampaņas ir realizētas.
"Melnās
sabiedriskās attiecības vairāk tiek realizētas Krievijā,
no kurienes arī nācis šis jēdziens. Turklāt speciālisti no šīs valsts
parasti ir arī tie, kuri dalās pieredzē un vada seminārus par šādām
kampaņām. Vēl ir jautājums, cik no melno sabiedrisko attiecību kampaņām,
kas realizētas ar mediju palīdzību, tiek atklātas,
jo sabiedrība uzticas konkrētu mediju sniegtajai informācijai un pieņem
to par pareizo," skaidro komunikācijas speciālists.
L. Špillers norāda, ka par melno PR parasti runā politisko kampaņu kontekstā, it sevišķi tuvojoties vēlēšanām. Ar melno sabiedrisko attiecību kampaņu palīdzību tiekot ietekmētas konkrētas sabiedrības grupas – izdarīts spiediens uz kādu konkrētu personu vai institūciju. Esot arī gadījumi, kad ar šādu kampaņu palīdzību kāda no pusēm cenšas sev radīt papildus publicitāti, pievēršot sabiedrības uzmanību, ka ir nepatiesi apmeloti.
"Jāpiemin, ka melnais PR viennozīmīgi ir pretrunā ar ētiskajām un
profesionālajā vidē pieņemtajām morālajām sabiedrības normām, jo nomelno
konkurentu un grauj tā reputāciju – vai tas būtu politiķis, vai arī
biznesa vides pārstāvis. Turklāt šajās kampaņās sniegtā
informācija parasti ir negatīva un nomelnojoša, bieži vien nelikumīgā
ceļā iegūta," stāsta Apha Baltic vadītājs.