Ciems Boiko kļuva par vietu, kur īstenojās manas ilūzijas par idillisku lauku dzīvi. Tas, ko es meklēju, veidojot šo projektu, bija motīvi un gaisotne, kas atgādinātu man pasakas, kuras dzirdēju kā bērns kaimiņu valstī Polijā, kurā fotogrāfijās redzamais ciems atradās pirms kara.” Fotogrāfs norāda, ka, lai gan Eiropas kultūra sakņojas laukos, šīs saknes kļūst mums arvien mazāk un mazāk sasniedzamas, un mēs par tām kļūstam arvien nezinošāki. Tāpat reti nākas redzēt šīs saknes tik arhetipiskā formā kā Karpatos. „Mēs dzīvojam laikā, kurā vairāk cilvēku dzīvo pilsētās kā laukos. Domāšana ir kļuvusi racionāla, loģiska un tehnoloģiska. Mēs noliedzam to domāšanas veidu, kas izskaidrojumam vispirms meklē maģiskus cēloņus, piešķirot domām cēlonisku spēku, konfrontējot melno maģiju ar balto maģiju un pret ļauno cīnās ar labo. Šobrīd šīs pasaules atbalss ir jūtama vairs tikai pasakās – skaistās un bīstamās –, kuras bērniem joprojām ir nepieciešamas, bet kuras tiek arvien mazāk un mazāk stāstītas.”Jans Brikčiņskis (1979) ir dokumentālās fotogrāfijas pārstāvis, lielākoties viņš savos darbos atainojis Austrumeiropas lauku reģionus. Augstāko izglītību fotogrāfijā izstādes autors ieguvis Polijā un Čehijā. Viņš ir viens no fotogrāfu grupas „Sputnik Photos” dibinātājiem. Jans Brikčiņskis ir apbalvots ar Eiropas Fotogrāfiju Izstāžu balvu (The European Photo Exhibition Award), ieguvis pirmo vietu Bratislavas portfolio skatē 2012. gadā, pirmo vietu preses fotogrāfijas gada balvā Polijā, „Sony World Photography Award 2012” apbalvots ar trešo vietu. Autoram bijušas vairākas personālizstādes Slovākijā un Polijā. Autoru kolektīvu izstādēs Jans Brikčiņskis piedalās kopš 2004. gada un savus darbus izstādījis ASV, Itālijā, Īrijā, Nīderlandē, Ukrainā, Slovākijā un citviet, to skaitā Nacionālajā Mākslas muzejā Gdaņskā, „Norderlight Gallery” un „Leica Gallery” Varšavā.
Jans Brikčiņskis. Boiko
Izstādītās fotogrāfijas aizved skatītāju uz ciemu ar nosaukumu Boiko Karpatu kalnos Ukrainā, vietā, kur cilvēku apziņā vēl saglabājies kaut kas no mītiskās pasaules uztveres un skaidrojuma par lietu kārtību. „Es uzaugu lielā pilsētā,” stāsta fotogrāfs, „un varbūt tieši tāpēc mani vienmēr ir intriģējusi nelielu kopienu sadzīve.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.