Laika ziņas
Šodien
Sniegs
Rīgā -2 °C
Sniegs
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Zanders: Velosipēds - nācijas spogulis

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Plānoju drātēzelim
P
iebūvēt rumbas ar elektromotoriem. Tad būšu elektromotociklists.
Latviski runājot
L
valsts spogulis!
opis
o
Velo ir domāts atsaldētiem tizleņiem,kuri nevar nolikt auto tiesības.
fakts
f
Zanders protams ir ideālais velobraucējs!
aradhana
a
Problēma NAV atrisināma, būtiski nesamazinot privāto auto daudzumu pilsētā. Ērts paaugstināta komforta sabiedriskais transports - arī lokveida, iebraukšanas maksa pilsētas centrā, bezsmaksas autostāvvietas, kur atstāt mašīnu un pārsēsties sabiedriskajā + sabiedriskās domas maiņa par autobraukšanu pilsētā varētu samazināt privāto auto daudzumu vismaz par 50% - tad jau sāktu parādīties vieta veloceliņiem un arī pa braucamo daļu vajadzības gadījumā varētu normāli pabraukt.
asd to maatrozis
a
Izrāvi vārdus no mutes. Izteikšanās maniere šoreiz stipri samocīta un smagnēja. Atziņas par garīgo kropli man daudz labāk patika Varbūt labāk, lai Zanders vairāk runā? Kad runā, tad izklausās vienkāršāks un saprotamāks
eži
e
vērši ēd zāli
ziepe ar riteni
z
izlasīju. esmu mazliet pārsteigta par zandera kunga ārkārtīgi šaurprātīgo un vienpusīgo skatījumu uz velosatiksmes problēmām rīgā. un kaut kā radās reālas šaubas par zandera kunga spējām vispār uz kādu lietu paskatīties plašāk un dziļāk, kā par virspusēju un kaislības uzjundījošu skatu punktu. kaut kā bēdīgi.
Latvietis
L
Beidziet komentet šito mēslu!!!!!!!!!
crow
c
jāņem arī vērā, ka galvaspilsētā ir ietves, kur aiziet 10 gājēji dienā un tie paši izgājuši tur staidzināt suni, kāpēc lai tur nebrauktu ar velo? bet pilsētas centrā pīķa stundās grūti ir visiem, tur jau gājējs gājējam maisās pa kājām, kur vēl velo un auto..
ļisapedālists
ļ
Nu bet kur ir problēma? Braucu pastāvīgi ar velo jau trešo sezonu, zinu, ka gājējam uz ietves ir priekšroka. Ja nevar izmainīties, tad jāapstājas un jāpalaiž. Skriet nevar, lai nevienu neapdraudētu. Uz veloceliņa, lūdzu, var zvanīt zvanu, lamāties utt, tā ir velo teritorija, bet trotuārs nav. Pa trotuāru drīkst braukt, bet tikai saprātīgā ātrumā un atceroties, ka gājējam priekšroka. Nu vai tik grūti elementāru lietu atcerēties? Un par ko te ēsties? Velosipēdistam nav īsti nekādu tiesību kā uz ietvēm, tā uz braucamās daļas, uz pirmās pat vispār nekādu. Šogad beidzot atļāva šķērsot neregulējamās gājēju pārejas, nekāpjot nost no velo. Tanī pat laikā, ja cilvēks nav gatavs iesaistīties satiksmē uz braucamās daļas, vai nav velojoslas, nu lai tad brauc pa ietvi, tikai bez trakošanas. Visa problēma sākas, kad velobraucējs nav iepazīnies ar satiksmes noteikumiem.
maatrozis
m
Kaut kāds dīvains šis raksts, tādas nesakarīgas domas, tāds kā nepabeigts, nav īsti skaidrs, ko autors vispār gribēja pateikt. Kaut ko "iepļurkstēja" ķeksītim, lai varētu atzīmēt atskaitē, ka ir runājis par velo tēmu.
:)
:
Raksts kā kulaks uz acs. Īstenībā jau visu vaŗ ļoti viegli un loģiski atrisnāt. Piemēram, ja skatās tikai divas CS dalībnieku kategorijas - gājējus un autobraucējus, princips ir vienkāšs - gājēji iet pa ietvi, auto brauc pa ceļu. Gājējiem principā aizliegts vazāties pa ielu, mašīnām - braukt pa ietvēm. No tā => 1.likums: ja ir velosipēdistu celiņš, velosipēdisti brauc tikai pa to, un gājēji vai a/m tur nelien. Protams, ir vietas, kur nav ietvju. Šādā gadījumā gājējs var atrasties uz braucamās daļas, Tomēr tas nenozīmē, ka gājējs var pa braucamo daļu ganīties tāpat, kā pa trotuāru - nē, jāiet pa nomali, tumšā laikā jāvalkā veste, ceļu var šķērstot tikai pārliecinoties, ka netuvojas a/m. Un vice versa, piemēram, ir zīme "dzīvojamā zona" vai tml, kura principā paredzēta gājējiem. Auto tur drīkst braukt, bet ne ātrāk kā 20 km/h un ievērojot, ka zonā prioritāte ir gājējiem. Respektīvi, likums2 = ja vajadzība spiež pārvietoties pa "ne savu" zonu, jārēķinās, ka katrā ceļa daļā kādam satiksmes dalībniekam ir prioritāte. Gājējs - uz ietves, a/m - uz ielas braucamās daļas, velo - uz veloceliņa. ir muļķīgi aizliegt velo braukt pa ietvēm (izņemot gadījumu, ja uz konkrētās ielas IR veloceloņš). Bet, ja brauc - jārēķinās, ka gājējs var apstāties, mainīt virzienu "nerādot pagriezienu" utt., un viņam ir pilnīgas tiesības uz to. Līdz ar to uz ietves velo brauc lēnām un prātīgi. Ja vajag skriet - lūdzu, brauc pa ielas braucamo daļu. Ievērojot, ka prioritāte tur ir a/m. T.i., nestreipuļot pa joslām, nešķērsot krustojumus pa diagonāli, rādīt pagriezienus, nebraukt pie sarkanā 9t.sk. neveikt pagriezienus pie sarkanā), sākt bremzēt pie dzeltenā, nelēkāt no brauktuves uz ietvi, strauji nebremzēt, utt. Velo kultūra latvijā vēl tikai veidojas. Būs, ar laiku jau būs, gan celiņi, gan savstarpējā saprašanās. Atceraties, pirms gadiem 10-15 bija pilnīgi neiedomājami, ka a/m varētu apstāties un palaist gājēju uz gājēju pārejas. Tagad tas ir "common rule" ar retiem izņēmumiem (vatņiki iekš 4x4)
Ieva
I
Bet vispār arī "Diena" varēja, piemēram, sekot žurnāla "Ieva" piemēram un uzzināt, ko par velosipēdistiem domā cilvēki ar multiplo sklerozi. Vai, piemēram, ar artrītu (ieskaitot juvenīlo), ar koordinācijas un līdzsvara traucējumiem, ar iedzimtām sirdskaitēm, ar smagām mugurkaula deformācijām utt.
!
!
Ievai ir savs žurnāls, lai iet un raksta tur. Izlasot, ka lasītāji ir jāiepazīstina ar domām, ko kāds domā (lai domā vesels), liekas ka Ievai ir arī iedzimti smagi garīgā līdzsvara senīlie traucējumi.
  • 0
  • 4
->Ieva
-
Kāpēc vienmēr vajag vispārināt? Esmu gājējs, velosipēdists, autobraucējs. Cienu gājējus uz ietves, kad braucu ar riteni - virsū nebraucu, zvana man nav, braucu samērīgā ātrumā un samazinu to līdz gājēja ātrumam, ja nepieciešams. Dodu ceļu velobraucējiem uz ietves, kad esmu gājējs - man nav grūti pakāpties malā, atbrīvojot ceļu. Cienu velosipēdistus, kad esmu pie auto stūres - esmu piesardzīgs, braucot garām vai nogriežoties pa labi. Kāpēc man jālasa Tavi un līdzīgi komentāri par sevi kā "velosipēdistu - lielāko pasaules ļaunumu" vai kādu zemāku šķiru? Visa sāls ir savstarpējā cieņā, kā jau augstāk minēts. Autobraucēju kultūra pēdējā laikā pie mums ir katastrofāli kritusies, diemžēl, tie paši cilvēki jau arī brauc ar velo. Un uzvedas kā gājēji - bojāgājēji uz ceļiem un ielām. Nav šķirojams - kājāmgājējs, velo vai autobraucējs. Agresīva, savstarpēji neiecietīga uzvedība traucē un nav pieņemama nevienā sfērā.
  • 7
  • 1
Praktix
P
Īstenībā problēma ir nevis gājējos, riteņbraucējos vai autovadītājos kā kategorijās, bet agresīvos un tikai par sevi domājošos cilvēkos, lai kurā no kategorijām tie piederētu. Ja nebūtu agresīvu vadītāju, riteņbraucēji varētu droši braukt pa ielu. Ja nebūtu agresīvu riteņbraucēju, gājēji un riteņbraucēji uz ietves lieliski sadzīvotu. Cienīt un respektēt cilvēkus, nevis spiest pedāli (grīdā) par katru cenu.
!
!
Diemžēl daļēji arī taisnība. Cauri pūlim pieturvietās visātrāk un slaidāk izbrauc velotērpā ekipētie ļaudis. Tādus grūti attaisnot.
  • 4
  • 0

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Vai Latvijai nepieciešami ārzemju studenti?

Latvijas universitātes, tāpat kā augstākās izglītības iestādes visā pasaulē, aktīvi strādā, lai piesaistītu ārvalstu studentus. Kādi ir galvenie iemesli, kāpēc augstskolas ir ieinteresētas ārva...

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē