Līdz šim gan ar šī mērķa īstenošanu nav gājis tik raiti, kā gribētos, un sasniegta vien neliela daļa no iecerētā, norāda Starptautisko biznesa pakalpojumu nozares asociācija ABSL (Association of Business Service Leaders) Latvia. Lai radītu jaunas darbvietas, nepieciešama gan esošo nozares uzņēmumu paplašināšanās, gan aktīva jaunu investoru piesaiste, un te neiztikt bez valdības un atbildīgo valsts institūciju iesaistīšanās. ABSL Latvia nākusi klajā gan ar detalizētu nozares pārskatu, gan ar ierosinājumiem, kā veicināt biznesa pakalpojumu sektora attīstību. Tai Latvijā ir labas perspektīvas, tomēr viens no jautājumiem, kas bremzē jaunu starptautisko biznesa pakalpojumu centru ienākšanu mūsu valstī, ir kvalificēta darbaspēka pieejamība.
Automatizēti, komplicēti
''Cilvēki bieži nezina, kas ir starptautisko biznesa pakalpojumu (SBP) centri, vai arī viņiem ir priekšstats, ka tas ir mazkvalificēts darbs,'' biežākos maldus par nozari atklāj ABSL Latvia valdes priekšsēdētājs Fredis Bikovs. Realitātē centri sniedz pakalpojumus ar augstu pievienoto vērtību, kuru lielākā daļa tiek eksportēta, attiecīgi tas prasa zinošu, kvalificētu darbaspēku. Latvijā šobrīd darbojas ap 50 šīs nozares uzņēmumu, un tie nodarbina 15 000 darbinieku. Tikai trīs no šīm kompānijām ir klasiskie zvanu centri. SBP centri saviem klientiem visbiežāk sniedz IT, klientu servisa, finanšu un grāmatvedības pakalpojumus. Tiesa, vienlaikus parādās arvien jauni, nišas pakalpojumi (piemēram, kiberdrošībā), savukārt tradicionālajās jomās arvien plašāk tiek piedāvāti augstāka līmeņa servisi – piemēram, finanšu un grāmatvedības jomā pirms 5–10 gadiem SBP centri lielākoties strādāja ar datu apstrādi, uzskaiti, bet tagad klientiem veic arī finanšu vadību un kontroli, budžetēšanu utt., stāsta Bikovs.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena piektdienas, 29. maija, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
Anna
nekas labs tur neiznāks
?