Caur to tiek kavēts laiks. Laiks, kā zināms, ir nauda. Ja saskaitīs, galva sareibs, kādi zaudējumi. Tāpēc tilti jābūvē tādi, ka tie nemaz nav tilti, bet plata autostrāde. Jā, dārgi, bet laika ieguvums atsvērs. Turklāt – vismaz Latgalē – nupat ir īstais brīdis. Ak, un nav jāmaksā par iepriekšējā nojaukšanu, daba pati visu sakārtojusi.
Vakarrīt televizors lēkāja no prieka, translējot augstu kungu mierinājumus Latgales plūdu lietā. Visi var iet gulēt – kad pamodīsies, jauni tilti spoguļos apzeltītas margas. Premjerministrs vienā televīzijā solīja, ka naudas ir pietiekami un valdība apņēmusies to lietu "nokopt" aši un smuki. Valsts ceļu priekšnieks Langes kungs otrā televīzijā savukārt jau bija izrēķinājis, ka "nokopšana", kas, starp citu, jau sākusies, varētu izmaksāt ap miljonu eiro. Pārsteidzās. Taču brīdinājuma dzeltenā signāllampiņa mirdzinās par ko citu.
Dažādi avoti dažādās balsīs runā apmēram to pašu – ekonomikas tempi, naudas aprites dinamika un citi procesi liecina par ko līdzīgu trekno gadu simptomiem. Valdībai nāktos izvērtēt un pieslēgt dažus treknuma bremzēšanas mehānismus. Kamēr tas nav izdarīts, tāmes jāzīmē biezas jo biezas, ar šausmu stāstiem par to, kas notiks, ja būs par trim centiem mazāk. Tilti sudraba balstiem un zelta spraislīšiem.
Jau minētais Latvijas Valsts ceļu vadītājs Jānis Lange laikam gan pāragri izrunājās, ka ar vienu miljonu Latgales ceļu un tiltu sakārtošanai varētu pietikt. Vēl vairāk – iespējams, to varētu atrast jau esošā ceļu uzturēšanas budžeta ietvaros, neaiztiekot neparedzēto gadījumu naudu. Valsts autoceļu uzturēšanai paredzēto gandrīz 160 miljonu ietvarā viens miljons ir aptuveni 0,6%, un, apdomīgi saimniekojot, avārijas gadījumam to varētu novirzīt bez īpašas traģikas. Ja tā notiek – cepuri nost! Tikai – vai vajadzīgs. Ja jau valdības vadītājs sola dāsni un ātri visu izkārtot, ja ekonomika rullē ar lielu sparu, ja rādītāji rāda, ka jācērp... vai vērts iespringt? Tāpat neviens par to ne rakstīs, ne cildinās. Varbūt pat mudinās uz pārbaudi pie psihiatra. Par miljonu jau pateikts? Eh, skatītājs ne tā saprata. Bija domāts – tikai pašiem ceļiem, neskaitot tiltus. Vai tamlīdzīgi. Izdalīt naudu Latgales ceļiem un tiltiem ir darba jaukākā daļa. Netīkamāk ir sekot līdzi, vai tāmes kaut cik atbilstu realitātei. Var saņemt zibeņus, pērkonus un bojātus tomātus. Labāk tad laižam pa visiem tiltiem un tāmēm bez ātruma ierobežojuma.