Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +6 °C
Daļēji apmācies
Trešdiena, 27. novembris
Lauris, Norberts
Jācer, ka ES institūcijas tomēr sasparosies

Katrs par sevi. Vai tāda ir ES?

Jautājumus: "Vai prāmji maršrutā Helsinki–Tallina vēl kursē?", "Vai Helsinku lidosta vēl nav slēgta?", "Vai ir kas zināms par prāmi no Vācijas uz Latviju?" un "Kuru Eiropas valstu robežas vēl var šķērsot?", kā arī vēl citus līdzīgus jautājumus gan draugiem, gan vienkārši domubiedriem sociālajos tīklos adresēja tie cilvēki, kuri šonedēļ centās atgriezties Latvijā no ārzemēm.

Turklāt līdzīgus jautājumus uzdeva arī citu valstu iemītnieki, kuri pūlējās šķērsot Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu robežas, lai atgrieztos dzimtenē. Tāpēc gribot negribot ir jāturpina ES institūciju kritizēšana, ko jau vakar laikrakstā Diena aizsāka kolēģi Andis Sedlenieks un Guntars Gūte.

Tas, ka Covid-19 straujā izplatība novedīs pie aizvien plašākiem ceļošanas ierobežojumiem, jau pagājušās nedēļas sākumā bija skaidrs vismaz visiem tiem cilvēkiem, kuri seko līdzi latviešu un angļu valodā pieejamām ziņām. Līdz ar to šķiet dīvaini, ka ES institūcijas nedarīja neko būtisku, lai saskaņotu šo procesu Eiropā. Loģiska rīcība būtu bijusi saaicināt kopā ES dalībvalstu pārstāvjus un vienoties par dalībvalstu robežu daļējas vai pilnīgas slēgšanas stratēģiju, kā arī par starptautisko pasažieru pārvadājumu pilnīgas vai daļējas atcelšanas loģistiku. Skaidrs, ka īpašā situācijā atrodas Itālija, kuru Covid-19 uzliesmojums skāra jau agrāk, taču pārējām ES dalībvalstīm saskaņot pasažieru pārvietošanās ierobežošanu bija iespējams. Tomēr tas nenotika, un tas ir paradoksāli. Vēl nesen ES līmenī noritēja diskusijas par tā dēvēto Mobilitātes pakotni, kas paredz stingru regulējumu autokravu pārvadājumiem un citiem transporta nozares aspektiem. Savukārt tas, kas šonedēļ notika pie Vācijas–Polijas robežas, kur izveidojās tik milzīgas autotransporta rindas, ka atgādināja par XX gadsimta 90. gadiem, apliecināja pilnīgu vienaldzību pret autotransporta vadītāju un pasažieru veselību, kā arī pret informācijas sniegšanu. Turklāt Polijas nevēlēšanās atļaut Latvijas vieglajām automašīnām šķērsot tās teritoriju ir tikai viens no piemēriem, kas norāda uz ES līmeņa neprasmi ātri vienoties un raiti informēt sabiedrību.

Latvijā ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs ar savu prasmīgo komunikāciju sociālajos tīklos pēdējās nedēļās ir paveicis ne tikai mūsu valdības preses dienesta pienākumus, ne tikai transporta un tūrisma uzņēmumu sabiedrisko attiecību speciālistu darbu, bet arī nodrošinājis to informāciju, ko būtu vajadzējis nodrošināt ES amatpersonām. Jācer, ka ES institūcijas tomēr sasparosies un ka Eiropas Parlamenta priekšsēdētāja Dāvida Sasoli paziņojums, ka "Eiropa beidzot ir gatava vienotai rīcībai", nebūs tikai tukši vārdi.

Top komentāri

Itamars Toledano
Kāda ESI tu, tāda ir ES. Nevar raut, plēst, zagt, melot, maukot un ķengāt, un reizē cerēt, ka citi ir debesu eņģeļi - šķīsti un svēti. Esi PATI šķīsta un svēta, un tad tev ES labu labā šķitīs!
Ar ES tur nav NEKĀDA sakara.
A
Katrs pats par sevi šajā pasaulē IENĀK, katrs pats par sevi AIZIET.
Džordžs Pederasts
D
Katrs pats par sevi
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Uz Eiropas fona nav slikti

Latvijā šā gada pirmajos deviņos mēnešos dzimušo bērnu skaits nav sasniedzis pat desmit tūkstošus – šī Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) novembrī publiskotā ziņa radusi atbalsi tajā vidē, k...

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē