Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +7 °C
Viegls lietus
Otrdiena, 26. novembris
Sebastians, Konrāds

Vivi straujā dzimšana

Uzņēmuma tēls un reputācija nereti ir viens no būtiskākajiem aspektiem, kas nodrošina biznesa veiksmi vai neveiksmi. Taču ne vienmēr šie faktori kā izšķiroši svarīgi ir attiecināmi uz valsts un pašvaldību kapitālsabiedrībām, vēl jo vairāk tām, kuru biznesa daļa konkrētajā jomā ir ļoti liela, ja ne pat dominējoša.

Ja paskatāmies Latvijas kontekstā – mums ir virkne valsts un pašvaldības kapitālsabiedrību, kuru reputāciju nevar uzskatīt par ideāli perfektu, piemēram, Rīgas satiksme (RS), Latvijas pasts (LP). Šķiet, pēdējos gados RS kontekstā vispār grūti runāt par pozitīvu reputāciju un tēlu. Arī LP tēls, manuprāt, pēdējā laikā ir pabojājies – gan tradicionālo pasta pakalpojumu pieejamības un to kvalitātes mazināšanās, gan dažu citu faktoru dēļ. Tomēr, kā redzam, šie uzņēmumi nesteidz mainīt zīmolus, bet cenšas ar citiem instrumentiem veidot pozitīvu tēlu vietējā tirgū.

Protams, vislielāko uzmanību reputācijas un zīmolvadības jomā šobrīd izpelnījies a/s Pasažieru vilciens (PV) par pagaidām vēl visai biezā miglā tīto vēlmi mainīt zīmolu. Tas, cik labskanīgs un vizuāli piemērots dzelzceļa pasažieru pārvadātājam būtu zīmols Vivi, šobrīd pat nav primārais jautājums. Atcerēsimies, ka arī Lattelecom pārtapšana par Tet pašā sākumā līdzi nesa gan neizpratni, gan nepatiku, gan arī pasmiešanos sociālajos tīklos par vārda Tet interpretāciju. Starp citu – būtu interesanti uzzināt, vai Lattelecom, atvainojos, Tet, pēdējā laikā ir veicis sabiedrības aptauju par sava jaunā zīmola lietojumu? Cik zinu, aizvien daudzi mēdz šo uzņēmumu saukt par Lattelecom.

Taču PV "zīmolskandāla" kontekstā būtiska ir cita nianse. Pēc Vivi vārda nonākšanas mediju un sociālo tīklu informācijas augšgalā radās sajūta, ka uzņēmuma vadība un daudzi citi ar šo jautājumu cieši saistītie cilvēki ir gandrīz vai apvainojušies, ka kāds ir atļāvies šo – laikam jau pagaidām augstākās pakāpes slepeno informāciju – iznest sabiedrībā. Turklāt ir sajūta, ka uzņēmuma vadība aizvien nav gatava pati savu ideju aizstāvēt. Tai būtu nevis jāiesaistās samērā asās vārdu pārmaiņās, ka informācija ir tikai daļēji pareiza un tamlīdzīgi, bet mierīgi, ar pozitīvu attieksmi jānāk sabiedrības priekšā un jāizstāsta sava jaunā zīmola stāsta galvenās nianses. Esmu pārliecināts, ka uzņēmuma vadības rīcībā ir taču jābūt stāstam jeb leģendai, kas ir Vivi un kāpēc tieši Vivi. Varbūt tas nosaukums publiski ir izlēcis par ātru un drusku ārpus konteksta – vairs tāpat neko mainīt nevar. Taču vāja PV vadības krīzes komunikācija šajā brīdī var rezultēties ar Vivi nāvi vēl pirms piedzimšanas. 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē