Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā 0 °C
Daļēji apmācies
Piektdiena, 29. novembris
Ignats, Virgīnija
Problēma ir nevis radaros, bet atsevišķu indivīdu domāšanā

Ar "gāzi grīdā" trauksimies celt Latgales ekonomiku?

Savdabīga, taču prognozējama bija daļas autovadītāju reakcija uz vidējās kustības ātruma noteikšanas sistēmas ieviešanu Latvijā, no 1. aprīļa to pilotprojekta ietvaros ieviešot septiņu kilometru posmā uz autoceļa Tīnūži–Koknese.

Diezgan loģiski, ka daļai autovadītāju jaunās sistēmas ieviešana nekādus iebildumus neraisīja, jo viņi neaizraujas ar "autosacīkstēm" uz koplietošanas autoceļiem. Tajā pašā laikā nevarēja nepamanīt gana daudz protestētāju (pārsvarā sociālajos tīklos un dīvāna sarunās), kuri piesauc gan valsts kāri pēc vieglas peļņas, gan arī prognozē Dienvidvidzemes un Latgales teju ekonomisko pagrimumu dēļ tā, ka tagad uz šiem reģioniem, pēc visa spriežot, investori un ekonomikas attīstītāji ar naudas maisiem vairs nevarēs "zemu lidot" ar 120 un vairāk kilometriem stundā.

Patiesības labad jāatgādina, ka tikpat lielus ātruma cienītāju iebildumus raisīja gan tā dēvētie krūmu policisti, gan pārvietojamo un stacionāro fotoradaru ieviešana, gan arī netrafarēto policijas auto ieviešana satiksmes noteikumu kontrolē. Un iemesls ir tikai viens – par fiksētajiem noteikumu pārkāpumiem tiek piemērots attiecīgs sods. Noteikti ir ļoti niecīgs to autovadītāju skaits, kuri savā šofera karjerā nav saņēmuši nevienu sodu. Pie tādiem nepiederu arī es. Taču pārsvarā cenšos ievērot noteikto kārtību, pat ja atsevišķas nianses arī man šķiet pilnīgi aplamas.

Ievērot vai neievērot satiksmes noteikumus ir katra personīgā izvēle, kas attiecīgās situācijās arī rada lielākas vai mazākas personīgas finansiālas (un dod, Dievs, lai tikai) sekas. Tomēr grūti izprast, kādā veidā ātruma kontroles ierīces tiešā vai pat netiešā veidā var ietekmēt konkrēta reģiona ekonomisko attīstību vai tūrisma rezultātus, kas dzirdēti kā argumenti, kritizējot sistēmas ieviešanu. Atļaušos apšaubīt, vai, piemēram, piesauktās Latgales ekonomiskā situācija strauji uzplauks brīdī, kad uz autoceļiem, kas ved uz šo reģionu, kā maksimālais braukšanas ātrums tiks noteikts 120 kilometri stundā.

Tieši tas pats attiecas uz tūrismu – ja tūrists "lido" pa šoseju, tad jautājums – kas īsti tas ir par tūristu, kurš nevis bauda braucienu, bet "lido" no punkta A uz punktu B.

Starp citu, viskomiskākās un patiesībā bīstamākās situācijas veidojas autoceļu posmos īsi pirms stacionārajiem radariem, kad pirms tam "lidojušie" varoņi strauji samazina ātrumu un nereti "zem radara" brauc pat ar mazāku ātrumu par atļauto, bet jau metru aiz radara atkal turpina "lidot". Manuprāt, tas tikai norāda, ka problēma ir nevis radaros, bet atsevišķu indivīdu domāšanā un attieksmē pret citu cilvēku drošību. 

Vienlaikus satiksmes uzraugiem būtu vērts apsvērt iespēju satiksmes noteikumu kontrolē izmantot daudz lielāku skaitu netrafarēto policijas automašīnu, turklāt nodrošinot tās ar pietiekamu apjomu degvielas, lai tās būtu pastāvīgā kustībā, tādējādi neļaujot autovadītājiem savstarpēji ziņot par to atrašanās vietu. Un nauda degvielai nav tālu jāmeklē – no stacionāro fotoradaru iekasētajiem sodiem. 

Top komentāri

mda...
m
Situāciju ironisku padara fakts, ka Tīnūžu šoseja šim tehnoliģiju eksperimentam tika izvēlēta kā 1 no diviem variantiem. 2. variants bija Jūrmalas šoseja. Bet, pamatīgi izsprieduši jautājumu, atbildīgie darbinieki nolēma, ka japiebremzē tīnūzene, jo laķi var pierauties, ne tur dzinējiem tilpums, ne viņiem svarīgas darīšanas. Bet Jūrmalene joprojām lido, jo tur katru dienu jābrauc svarīgiem cilvēkiem un nav labi viņus kaitināt. Smieklīga un nožēlojama valsts. Kroplīga sabiedrības morāle. Pie varas un centrā esošo parazitēšana uz reģionu rēķina, totāla bezatbildība par situāciju un lēmumu sekām. Tfu.
Grietas Apanauskis
G
Šoreiz Guntars Gūte ir ideālists, bet darīšana ir ar kompleksu mocītu un slimu sabiedrību, kurai likumi ir kā pie dirsas mazas ragutiņas.
Pareizaisvirsraksts
P
Valsts izturas pret saviem iedzīvotājiem kā pret pabērniem... iedzīvotāji izturas pret valsti, kā pret pamāti.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Pašpasludināts stabilitātes garants

Process ap to, kas turpmākos piecus gadus ieņems Latvijas Bankas (LB) prezidenta amatu ar 160 000 eiro algu gadā, aizgājis tādos neceļos, ka kļūst par labu piemēru tam, kā notiek manipulāci...

Labējā spārna kandidāts

Partija Gruzijas sapnis šonedēļ nosauca sava kandidāta uz nākamā šīs valsts prezidenta amatu vārdu – uz šo posteni tiks virzīts tuvas Gruzijas sapņa sabiedrotās, nelielas, par labēji radikālu bieži d...

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē