Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā -2 °C
Skaidrs
Trešdiena, 4. decembris
Baiba, Barba, Barbara

Paslēpt OIK

Gāžamies no viena grāvja otrā – vienubrīd, piesedzoties ar saukļiem par valsts enerģētisko neatkarību, nepieciešamību rūpēties par vidi utt., politikas veidotāji maksimāli fokusējas uz atbalstu atjaunojamiem energoresursiem, bet nepaiet necik ilgs laiks, kad ( "nez kāpēc" priekšvēlēšanu laikā) būtībā tā paša politiskā spēka pārstāvji sāk dziedāt pilnīgi citu dziesmu un "zaļos kantorus" metas "klapēt ciet", bet iepriekš noteiktos maksājumus raujas likvidēt kā ļeņinieši buržuāziju.

"Mana prioritāte ir lielāka zaļās enerģijas izmantošana Latvijas enerģētikā, nodrošinot papildu 10 tūkstošus darbvietu," pirms mazliet vairāk nekā astoņiem gadiem deklarēja toreizējais ekonomikas ministrs Artis Kampars. Viņa pēctecis amatā, tagad arī partijas biedrs un līderis Arvils Ašeradens šodien saka, ka iepriekš īstenotā politika mums (patērētājiem) izmaksā par dārgu, zaļās enerģijas un koģenerācijas atbalstā izmaksātās summas ir pārāk lielas – 2017. gadā tie bija 289,2 miljoni eiro. Bet viena nianse – lielākais kaitējums, izrādās, ir nevis no dārgās enerģijas ražošanas, bet gan tās atbalstam izveidotā finansēšanas modeļa, ko katrs saprotam ar burtiem OIK – tas nu esot morāli bankrotējis, sabiedrība to nav gatava akceptēt, tāpēc no tā esot jāatsakās. Vai pašreizējais ministrs nezina, ka OIK tika ieviests, balstoties uz Eiropas direktīvām, kas nav atceltas, un tas notika 2005. gadā, kad Ekonomikas ministriju vadīja vēl viens Ašeradena un Kampara partijas biedrs – Krišjānis Kariņš? Gan jau zina, tāpēc piedāvā nevis vienkārši likvidēt, bet gan – pēc būtības – paslēpt zem cita, vēlētājiem, nodokļu maksātājiem mazāk manāma, mazāk kaitinoša nosaukuma. 

"Šie OIK miljoni kā iedzīvotāju un uzņēmēju maksājums ir jālikvidē, vienlaikus rodot mehānismu, kādā veidā valstī turpināt attīstīt zaļās enerģijas un atjaunojamo energoresursu ražošanu," vēsta Ašeradens.

Ļoti precīzi esošo situāciju savā blogā raksturojis ekonomists Igors Kasjanovs: "Pat ja galapatērētājs tiešā veidā par OIK vairs nemaksātu, par to maksātu nodokļu maksātājs caur Latvenergo vai kādā citā tikpat (ne) rafinētā mehānismā. Un, visticamāk, iedzīvotājs vidējais tiešām nopriecāsies, ka OIK ir atcelts, nemaz neaizdomājoties, ka par to pēc būtības turpina maksāt." Proti, bedre visu priekšā ir izrakta krietni liela, tauta ar to nemierā, politiķiem ir kaut kas jādara, lai situāciju (un savu reputāciju) glābtu, taču vienlaikus arī nepārpūlētos ar aizrakšanas darbiem, tāpēc nu izdomāts, ka var taču to lielo nesmukumu demonstratīvi pārsegt, aizklāt skatienam, cerībā – ja neredzēs, aizmirsīs. Tiešām?

Top komentāri

Trollis JT
T
Kādu procentu Latvijas enerģētiskajā bilancē ieņem Gaujas un Aiviekstes aizdambētāji, Līvānu iedzīvotāju appludinātāji un visādi citādi "enerģētiskās neatkarības "nodrošinātāji? Vai 3% sanāk? Vai tas atsver nodarīto postu Latvijas dabai? Kā var būt vienlaicīgi - "zaļi" un vienlaicīgi - pārvērst upes par smirdošiem , putojošiem dīķiem? Lūdzu raksturojiet "enerģētisko neatkarību " ar skaitļiem. Ja nekas nav pa rokai , varat lietot mistiskos "procentu punktus" , tos, ko piesaucat ik reiz, kad tautai jāiestāsta kāda npatīkama lieta... .
reptilis
r
Faktiski OIK ir divas funkcijas - 1. Tā pilda vajadzīgo cilvēku kabatas ar naudu. 2. Tas ir elektrības nodoklis,kurš pilda valsts budžetu. un ir pat vēl trešā - tas atmaksā kredītus .
Arnis
A
Diemžēl, žurnālisti joprojām nenošķir ar OIK subsidēto zaļo un Krievijas gāzes koģenerācijas elektroenerģiju.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Pilsoņu kara atgriešanās

Iepriekšējā nedēļā Sīrijas līdera Bašāra el Asada pretinieku bruņotie spēki sāka uzbrukumu (acīmredzami ne bez neoficiāla Turcijas atbalsta) valdības spēkiem, negaidīti ieņemot lielāko daļu valst...

Netveramie tvērumi

Paradoksāli, taču joprojām nav iespējams saņemt konkrētu atbildi uz jautājumu: vai un kad pa reālām sliedēm sāks kursēt reāli vilcieni Rail Baltica iecerētajā maršrutā.

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē