Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Svētdiena, 29. decembris
Solveiga, Ilgona
"Pieņemot, ka maksu tiešām noteiks, pagaidām nespēju iedomāties, kā tehniski tiks nodrošināts"

Veidojas bīstams precedents

Savdabīga ideja dzimusi Ogres novada pašvaldībā, proti, novada dome paziņojusi par plānu citu teritoriju iedzīvotājiem piemērot nodevu par iebraukšanu Ogres pilsētā un Ogresgala pagastā.

Vēlme pati par sevi nebūtu absurda kaut vai tādēļ, ka šāds precedents Latvijā jau daudzu gadu garumā tiek piekopts Jūrmalā. Noteikti iebraukšanas maksa pilsētā ļautu gūt papildu ieņēmumus, ko varētu izlietot Ogres labiekārtošanai. Taču uzmanīgu dara nianse, ka šī maksa attiektos arī uz valsts nozīmes autoceļa A6 Rīga–Daugavpils posmu, kas šķērso Ogres pilsētu un Ogresgala pagastu. Ideja apspriesta pagājušajā nedēļā pašvaldības domes sēdē, un nolemts izstrādāt arī attiecīgus grozījumus Ogres novada teritorijas plānojumam 2012.–2024. gadam.

Kā iemesli maksas ieviešanai minēti tranzīta plūsmas un izplūdes gāzu samazināšana pilsētā, drošības vairošana un iedzīvotāju mudināšana izmantot dabai draudzīgākus transportlīdzekļus, kā arī dabas pieminekļu aizsardzība un tūrismam labvēlīgas vides veidošana. Aģentūra LETA arī citē pašvaldības priekšsēdētāja skaidroto, ka pašvaldībai jārūpējas par šo autoceļa posmu, tomēr ar valsts piešķirto līdzfinansējumu tā apsaimniekošanai nepietiek. Citām pašvaldībām, kuru teritorijas šķērso šis autoceļš, tas neesot jāapsaimnieko.

Protams, ir mazliet dīvaina shēma, ka pašvaldībai daļēji par savu naudu jāuztur valsts nozīmes ceļa posms, tomēr tikpat neloģiska šķiet arī ideja noteikt maksu par tā lietošanu konkrētā pašvaldībā.

Vēl jo vairāk – pieņemot, ka maksu tiešām noteiks, pagaidām nespēju iedomāties, kā tehniski tiks nodrošināts, lai, būtiski neaizkavējot satiksmes plūsmu, iekasētu maksu no autovadītājiem, kuri būs gatavi maksāt, lai pa A6 šoseju tranzītā tomēr caurbrauktu Ogres novadu.

Arī VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) pārstāvji jau norādījuši, ka pašvaldība tomēr īsti nevar bez saskaņošanas ar LVC, piemēram, veidot jaunas satiksmes organizācijas shēmas, uzstādīt kādas barjeras vai ieviest citas izmaiņas uz ceļa, lai arī šis autoceļa posms, kas iet cauri Ogrei un ir valsts galvenā autoceļa maršruta sastāvā, pieder pašvaldībai un tam ir noteikts tranzītielas statuss.

Protams, pašlaik tā ir tikai publiski izskanējusi ideja, kuru arī pati pašvaldība, visticamāk, vēl nav padziļināti analizējusi, taču gadījumā, ja ideja realizēsies dzīvē, tas var radīt ļoti bīstamu precedentu, pamatojoties uz kuru teju visu valsts autoceļu posmi, kas šķērso kādu pašvaldību, var pēkšņi kļūt par maksas ceļiem, tam atrodot visdažādākos argumentus. Jācer, ka saprāts tomēr gūs virsroku. 

Top komentāri

reptilis
r
Mums visu laiku iekasē nelikumīgu maksājumu,kurš grauj Latvijas ekonomiku, tā pat nav Ogres pašvaldība ...Rakstiem par OIK un Latvenergo būtu jābūt visu informācijas lapu redzamākajās vietās ,jo tik liela mēroga valsts iedzīvotāju aplaupīšana Latvijas vēsturē nav pieredzēta! ...un jautājumam ir jābūt tikai vienam - kur prokuratūra...,kur kābi ..sābi..DP...,kur krimināllietas??
ha
h
Tas ir piemērs, kā tautas vēlēti "gudrinieki", kuri tālāk par savu degungalu neredz, paši izdomā problēmas un analfabētiskus risinājumus. Acīmredzot, lai būtu kaut kas, ko "sekmīgi" varētu risināt un risināt. Diemžēl, žurnālisti nav gatavi katru līdzīgu muļķību skaidri un precīzi izgaismot. Tik vien ziņo par katru "sensāciju" un izplata visdažādākās spekulācijas.
Onslow
O
ķeizarmiestu uzpūtības sekas...
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē