Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +9 °C
Skaidrs
Sestdiena, 19. oktobris
Drosma, Drosmis, Elīna

Ināra Slucka: Arī materiāli nodrošinātajiem var būt augsti ideāli

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
hahaha
h
oi - i.s. piemītot silts starojums, pārsmīdinājāt, tāpat kā ar savu traktējumu.
Troja
T
Laikam režisore grib pateikt, ka ar ideāliem ir pilnīgā p----ļā
Ameba
A
Un tomēr.... kāpēc izrādes galvenā varone finālā nozūd .... dibenā?
gpd
g
Zemāk laikam vairs nav kur krist. Nožēlojamā latviešu (kādreiz!) kultūrtauta!
Troja
T
Tauta nu gan nekļūst noželojama tādēļ vien, ka viens operas iestudējums nav padevies.Nav ko tautai par to vainu uzkraut. Vispār savu tautu zākāt nav smuki. Pēc troļļa ožās
  • 7
  • 2
Troja
T
Man arī ir jautājumi. Režisorei, kostīmu māksliniecei un video māksliniecei: 1. Kāpēc Manona sākumā ir ietērpta melnā kostīmā, kurā viņa izskatās pēc intelektuāles un zilzeķes, ne pēc jaunas, naivas meitenes? 2. Kāpēc pa skatuvi nemitīgi tiek vazāti čemodāni? Īpaši ainā, kur notiek glābšanās no cietuma? Vai tiešām Manonai cietumā ir līdzi trīs čemodāni ar kuriem būtu jādodas tālāk ceļā? 3. Kāpēc noslēguma video redzama kurlā meitene/līgava no pirmā cēliena (Zane Dombrovska), ja mirst un pa tuksnesi maldās Manona? 4. Kāpēc video redzams pliks sievietes dibens? Tas sižetu nekādā veidā nepaspilgtina, nepiešķir tam papildu nozīmi. Vienkārši videomāksliniecei likās forši parādīt pliku dibenu? 5. Kāpēc noslēgumā Manona mirstot iet prom skatuves dziļumā un kāpj iekšā pa visu ekrānu redzamajā lielajā vīrieša dibenā (mums paveicās, ka tas vismaz nav pliks)? Vai doma, ka Manona tam vīrišķim ir tā teikt "pie vienas vietas"? Vai arī Manona noslāpst tai vīrieša dibenā? Vai šiem dibeniem ir kaut kāda īpaša nozīme, vai videomāksliniece un režisore ar to kaut ko speciālu centās skatītājiem pateikt? Es, atvainojiet, nesapratu. Šķiet, ka Pučīni savā mūzikā tādu interpretāciju īsti nepieļauj... stāsts it kā traģisks, bet komiskā, pateicoties režisorei, netrūka. Ak, jā - kāpēc Apeiņa varonis Lesko otrajā cēlienā runājot par bēgšanu un glābšanos cilā krēslu? Izskatās, ka taisās zagt to mēbeli. Diezgan komiska ideja... Un vēl - kāpēc noslēguma ainā Manonai mugurā atkal tā pati kleita mugurā, kas sākumā? Kostīmiņš glīts, bet tuksnesim ne īpaši piemērots... Sajūta, ka pēdējā brīdī kaut kas nogājis greizi ar to apģērbu noslēguma ainai. Varētu vēl pajautāt, kāpēc video Manonai/Domabrovskai brīžiem ir izplūdusi kā noraudāta skropstu tuša, bet pēc tam nez no kurienes uzrodas saulesbrilles un jau kapā guldot kosmētika atkal ir perfekta? Un noslēgumā - kāpēc vajadzēja sacūkot operu Manona Lesko?
Troja Jautājumam
T
Pievienojos Jūsu jautājumiem! Mani tā meiča,kam svārki bija saslimuši toties zābaki gan bija pat pārāk vesli, arī mulsināja. Pēkš'ņi kaut kādspilnīgi cits gadsimts, tā kā no citas operas ieklīdis. Patiesībā jau vēl daudz kas iestudējumā bija pilnīgi neloģisks. Man nudien nebija skaidrs, par ko Manonu ielika cietumā? Par to, ka saplēsa statuju? Kur tur konflikts starp patērētāju sabiedrību un radošu personību? Patērētājs laikam domāts Lesko (brālis) Par to varētu liecināt tie iepirkuma maisiņi. Bet kas varētu būt tā radošāpersonība? Tas, ka Manona apķēpāja skultūras ar krāsu tak nepadarīja viņu par radošu personību?! Un viņa ar brāli arī diez ko nekonfliktēja. Viņaarōī būtu ļāvusi viņam zagt to ķebli,ja dikti būtu viņš gribēejis. Tas, ka sasita to skulptūru arī nav uzskatāms par radošuna izpausmi. Citiem vārdiem - mēģināja iespraust operā to kā tur nav un būt nevar, sagandēja to,kas tur ir un kam bija jābūt.
  • 4
  • 0
jautājums
j
Un es atkal gribētu zināt, 1) kāpēc Monona ( man Asmika dziedāja) ir tik ļoti ļoti auksta...Kā lāsteka! Nu tādai Manonai kā reize īstā vieta tā kolekcionāra namā starp citām marmora skulptūrām. Kur sižets paliek? 2) Kāpēc pārsvarā visas ārijas dzied sēžot rātni uz krēsliem? Tās kādas galda dziesmas? 3) Kāpēc bija tāds rasols ar tērpiem , kur kāzās garās kleitas, īsās kleitas, jātnieku zābaki un šorti? Un tā visu izrādi.... Un fināls....Oi, oi, oi...
  • 5
  • 0
Troja Colombianai
T
Ja godīgi, es tā arī darīju - trešajā cēlienā ik pa laikam aizvēru pat acis, lai varētu norobežoties no murga uz skatuves. Tomēr tam tā nevajadzētu būt, vai ne? Tad jau varētu arī klausīties radio mājās. Un man nevajag tvert to visu vigelāk un kopumā - tak jau vajadzētu iedziļināties interpretācijā, dziļajā domā utt.
  • 8
  • 0
Colombiana
C
Iesaku Jums, ejot uz operu , nekoncentrēties uz to, ko katrs režisors savā ūberģeniālajā galvā izdomājis. Klausieties mūziku, tveriet to visu vieglāk un kopumā !
  • 0
  • 3
Gamlets
G
Var būt un var nebūt.
Juhanam
J
Baņuta vairākas reizes bija iestudēta oriģinālā,pēdējo reizi ap 98.gadu !!!!
  • 1
  • 0
Juhans
J
Mūsu pašu Jānim Kalniņam ir "Hamlets" - nav ne vainas! Būt! Jo Bauskas pilsdrupās pirms 10 gadiem bija skaists uzvedums. Gailīša režijā – diriģēja Gailis. Bet labāk būtu uzvest Alfēda Kalniņa "Baņutu", pie tam incanti būtu uzvest "Baņutu" divās redakcijās, t.sk. arī tādās dekorācijas un režijā, kā 1940. gada visizrādēs Maskavā, kad 1940.gadā LNO, gatavojoties Maskavas dekādei, iestudēja Baņutu oriģinālā redakcijā., kad Baņuta ar Vižuti paliek dzīvi un iesaistās laimīgo darbaļaužu saimē.
  • 3
  • 0
Nav ko satraukāties.
N
Opera kā žanrs nepavisam nenosaka,ka jāpauž augsti ideāli,dziļa filozofija vai ģeniāla māksla. Tas ir izklaides žanrs plašai publikai. Skatītāji iet uz krāšņu uzvedumu,zvaigznēm un zināmām ārijām. Jau 300 gadus.
Zane
Z
Šai te režisorei pats svarīgākais mākslā, šķiet, ir bagātības meklējumi. Vispār jau tikai tāda virsējā kārta
To boļš...
T
Tad jau tu pazīsti sileniekus,jo tie principā pārtiek no citiem atņemtā nodokļu veidā un atdošanā parazītiem. Piem vidmājas noma 500tk mēnesī u.c.
Kas kuram ideāls.
K
Bet vispār 99 gadījumos no 80 jāsaka: varēja būt,bet nebij.....
novērotājs
n
Jā, cik es pazīstu bagātos, viņu ideāls ir zagt vēl vairāk pat tad, kad jau kamīnu kurina ar naudu.
boļševiku naida kurinātājam
b
Cik es pazīstu karojošā boļševisma taurētājus, viņi visi ir lumpeņi, kas uzskata, ka naudu nopelnīt nav iespējams, var tikai nozagt vai izdiedelēt. Tā ir bīstama ideoloģija, jo veicina nekā nedarīšanu un sociālo naidu.
  • 6
  • 5
Vai
V
Sluckas bērns nemācījās diplomātu bērnu skolā? Un, cik tas maksāja?
Pēcis
P
Tur jau ir tā štelle,kavar būt,bet var būt arī otrādi.
ivars graudums
i
Kas ir paarlieku liels bagaatnieks, tam ir tikai viens ideaals: Veel vairaak naudas, veel vairaak!
Nauda jāciena- gan lielam,gan mazam
N
Jā, ir biznesmeņi,kuriem naudas taisīšana ir arī hobijs! Un kas tur slikts. Nauda jāciena! Pret naudu jaizturas gudri! Ja cienīsim naudu, cienīsim arī sevi. Nauda dod gan iekšējo gan ārējo brīvību. Nauda māca!
  • 3
  • 1
nav taisnība,
n
ivar. Tu esi noraksturojis post sovjetikus cilvēciņu, kurš dažādu apstākļu sakritības dēļ, kļuva bagāts īsā laikā. Bez tam tā viņu bagātība ir tāda Latvijas mērogos mērāma.
  • 5
  • 1
Vārds
V
Muļķības! Kur ir atskaites punkts? Ko katrs uzskatām par "lielu bagātnieku"?
  • 1
  • 2
nesaprotu?!
n
Kāpēc vispār tāds jautājums?!
jā!
j
Kas tā par muldēšanu? Katram cilvēkam var būt augsti ideāli, tas atkarīgs no cilvēka, ne naudas maka!
  • 16
  • 0

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

Žurnāla "SestDiena" publikācijas

Vairāk Žurnāla "SestDiena" publikācijas


Aktuāli

Buenosairesā nenotikušais tango

Komponists Arturs Maskats (66) par mūzikas un dejas brīnumaino pretspēku slimībai, komponēšanu filmas kadros, kara ēnu kultūrā, attiecībās un Šekspīra cilvēciskumu.

Šonedēļ SestDienā

Vairāk Šonedēļ SestDienā


SestDienas salons

Vairāk SestDienas salons


Pasaule

Vairāk Pasaule


Politika

Vairāk Politika


Tēma

Vairāk Tēma


Pieredze

Vairāk Pieredze


In memoriam

Vairāk In memoriam


Tuvplānā

Vairāk Tuvplānā


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


Latvijai vajag

Vairāk Latvijai vajag


SestDienas receptes

Vairāk SestDienas receptes


Dienasgrāmata

Vairāk Dienasgrāmata