Vakar pusvārdā pārtrauktā akcionāru sapulce tiks turpināta otrdien. Cerams, ka neviena airBaltic lidmašīna līdz tam brīdim netiks noņemta no trases, ņemot vērā neizpildītās saistības pret gaisakuģu iznomātājiem.
Gan I. Piterniece, gan Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Anrijs Matīss pēc pārtrauktās akcionāru sapulces pavēstīja, ka akcionāru sarunas esot gana konstruktīvas, lai tuvāko dienu laikā vienotos par visām neskaidrībām. Tās saistītas ar valdības izvirzītajiem nosacījumiem, kas jāizpilda, lai valdība aviokompānijas pamatkapitālā ieguldītu solītos 57 miljonus latu. Par kuriem nosacījumiem vēl tiek diskutēts, akcionāru pārstāvji bija nerunīgi un norādīja, ka tās esot «tehniskas detaļas». Visas valsts izvirzītās prasības pusēm jāparaksta atsevišķā dokumentā.
Cik noprotams, gan par bēdīgi slavenā akcionāru līguma laušanu, gan par airBaltic šefa Bertolta Flika nomaiņu akcionāri ir vienojušies. A. Matīss atzina, ka esot jau uzrunāti potenciālie airBaltic valdes locekļi, taču viņu vārdi atklāti netiek. Kā Diena jau ziņoja, neoficiāli zināms, ka valdes amats varētu tikt piedāvāts airBaltic operatīvās vadības direktorei Lailai Odiņai.
Tomēr ne viss 107 miljonus latu (šādu summu airBaltic sola ieguldīt valsts un BAS) vērtajā akcionāru sapulcē vakar ritēja gludi. Aptuveni stundu pirms I. Piterniece un A. Matīss smaidoši iznāca pie airBaltic biroju «apsēdušajiem» žurnālistiem, gadījās kāds dīvains misēklis. Proti, 30 minūtes pēc akcionāru sapulces sākuma valsts pārstāvji to atstāja, paziņojot, ka sapulcē neesot kvoruma, - zāli negaidīti bija pametis BAS valdes loceklis Janeks Jeļkins, kurš pārstāv BAS 50% īpašnieka Bahamās reģistrētā Taurus Asset Management intereses (otri 50% BAS pieder B. Flikam) Kamēr A. Matīss cīnījās ar žurnālistu jautājumiem, J. Jeļķins tikpat pēkšņi atgriezās, un sapulce varēja sākties. Visticamāk, J. Jeļkins sapulci pameta, lai steidzami apspriestos par kādu no izskatāmajiem jautājumiem.
B. Fliks, kurš jau vairākus mēnešus neatrodas Latvijā, akcionārus vakar uzrunāja videokonferences režīmā. Esot izklāstījis airBaltic operatīvo darbību un finanšu situāciju. Atkārtotā vēstulē valdībai, kreditoriem un valdības konsultantiem B. Fliks norāda uz iespējamo flotes zaudēšanu «kuru katru brīdi» (vēstule publicēta pietiek.com). Tas varot notikt gaisakuģu kreditoru nomas uzteikumu dēļ. Piemēram, pašreiz esot saņemti četri saistību neizpildes paziņojumi no gaisakuģu iznomātājiem (par summu, kas pārsniedz 1 miljonu ASV dolāru). «Ja airBaltic netiek nodrošināta likviditāte, airBaltic maksātnespēja un bankrots ir neizbēgami,» 26. septembra vēstulē raksta B. Fliks.