Pēc incidenta ASV Nacionālā transporta drošības pārvalde (NTSB) sākusi visu 79 Southwest Airlines īpašumā esošo aviolaineru Boeing 737-300 pārbaudi, tādēļ aviokompānija, kas pēc pārvadāto pasažieru skaita ir ASV lielākā iekšzemes lidsabiedrība, nedēļas nogalē bija spiesta atcelt aptuveni 600 lidojumu, bet pirmdien atlikti 175 reisi.
Skaļš blīkšķis
Southwest Airlines lidmašīna ar 118 pasažieriem piektdien no Arizonas štata galvaspilsētas Fīniksas bija uzņēmusi kursu uz kaimiņu štata Kalifornijas pilsētu Sakramento, tomēr neilgi pēc pacelšanās lidaparāta augšējā daļā parādījās caurums, kura diametrs bijis aptuveni pusotra metra.
Pasažiere Brenda Rīse medijiem stāstīja, ka caurums parādījies pēc tam, kad salonā atskanējis skaļš blīkšķis, kas atgādinājis šāvienu un pamatīgi šokējis lidmašīnā esošos, kuri pat vienu brīdi domājuši, ka ir noticis terora akts. «Caurums bija augšā, tieši virs bagāžas nodalījuma,» viņa stāstīja aģentūrai AP. «Griestu panelis neatdalījās pilnībā, bet aiz tā varēja redzēt debesis.»
Pēc cauruma parādīšanās un lidmašīnas salona dehermetizācijas pasažieri saņēma skābekļa maskas, pilots veica piespiedu nosēšanos un laineris piezemējās tuvējā militārajā aviobāzē. Incidentā nelielu ievainojumu guva stjuarte, raksta BBC.
Pēc sākotnējām pārbaudēm NTSB informēja, ka «sacaurumotās» lidmašīnas Boeing 737-300 korpusa nosegtajā daļā konstatētas plaisas, kas nav redzamas ar neapbruņotu aci un, visticamāk, radušās metāla noguruma dēļ. NTSB paņēmusi atsevišķus lidmašīnas fizelāžas fragmentus, lai veiktu padziļinātu analīzi.
Ne pirmais incidents
Incidentā iesaistītais lidaparāts ir 15 gadu vecs, ar to veikti tūkstošiem lidojumu. Southwest Airlines apgalvo, ka pēdējās pārbaudēs tam nekādas problēmas nav konstatētas.
Līdzīgs atgadījums ar citu šai aviokompānijai piederošu Boeing 737-300 lidmašīnu notika 2009. gadā, toreiz cēlonis bija metāla nogurums.
Southwest Airlines ir bijušas problēmas ar drošības standartu ievērošanu, jo 2007. gadā Federālā aviācijas administrācija no kompānijas piedzina soda naudu 7,5 miljonu dolāru (3,6 miljoni latu) apmērā par 737-300 modeļa Boeing lidmašīnu ekspluatāciju bez obligātās fizelāžas pārbaudes iziešanas, atgādina Reuters.
NTSB rekomendējusi arī pārējām ASV lidsabiedrībām veikt tām piederošo Boeing 737-300 pārbaudi. Visā pasaulē debesīs lido 931 šī modeļa lidmašīna, 288 no tām bāzētas ASV.