Auto ar «štepseli». Mums tuvojas elektromobiļi
Pievienot komentāru
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.
Elektromobiļu vēsture
1916. gads. Žurnālā Popular Science
tiek publicēts raksts par pirmā hibrīdauto izgudrošanu: mašīna var
strādāt gan benzīna, gan elektriskā motora režīmā. Jau tolaik tiek
uzsvērts, ka šāds auto ir ļoti ekonomisks.
1920.
gada janvāris. ASV, Ņūdžersijā, uzkonstruēta mašīna, kuru
darbina benzīns, bet bateriju uzlāde notiek braukšanas
laikā.
1920. gada septembris. Anglijā klajā
tiek laists pirmais «īstais» elektromobilis. Pirmā pasaules kara
izraisītais straujais naftas cenu kāpums rada patiesu interesi par
šo alternatīvu.
1957. gads. Pirmais
«pilsētas elektromobilis». Šī auto raksturlielumi tolaik liekas
pārsteidzoši: bez apstāšanās tas var nobraukt 30 kilometru. Pilna
uzlāde bija iespējama tikai septiņu stundu
laikā.
1968. gads. General Motors
hibrīdauto. Revolucionārs pagrieziens - Stirling firmas
motors spēj ģenerēt tik daudz elektroenerģijas, ka, mašīnai
pārsniedzot 50 km stundā, tā pēkšņi neizlādējas, kā varēja notikt
ar tās priekšgājējām.
1973. gads. Pirmais
elektriskais autobuss.
1974. gads. Fiat
X1/23 bez uzlādes ar ātrumu 60 km stundā spēj nobraukt 100
kilometru. Savu elektromobili rada arī Flindersa Universitātes
zinātnieki Austrālijā, fokusēdamies nevis uz dizainu, bet
tehniskajiem parametriem. Rezultāts - tas ar vienu uzlādi var
nobraukt jau 140 kilometru.
1975. gads.
Pirmais luksusa elektromobilis, kas spēj mērot garus attālumus, -
Transformer 1. Tiesa gan, sasniegt rekordu - 1700
kilometru - palīdz benzīna motors, kas darbina mazu ģeneratoru. Tas
tiek vilkts līdzi atsevišķā piekabē.
Seko mums
Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!
Ziņas e-pastā
Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!
3 komentāri
Tyanne
trusis nejaukais
Vic