Jau ziņots, ka ideju ļaut automašīnu tehniskās apskates veikt arī autorizētajos vai neatkarīgajos servisos atzinusi par atbalstāmu Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācija. Tās valdes priekšsēdētājs Viktors Kulbergs norādījis: «Tas paplašina klientu iespējas iegūt šo pakalpojumu sev ērtākā veidā un lietotu automašīnu īpašniekiem arī veikt nepieciešamos remonta darbus vienuviet, nevis kā pašreiz Latvijā - pēc mēneša atkal tērēt savu laiku un naudu, lai atkārtoti veiktu tehnisko apskati.» Viņš uzskata, ka tehnisko apskašu pakalpojumu sniegšanas kārtības maiņa Latvijā ir pat nepieciešama.
CSDD tam iebilst. Pēc I. Bērziņas teiktā, Eiropā ir tikai dažas valstis - Lielbritānija un Nīderlande -, kurās tehnisko apskati veic servisos. Servisos tehnisko apskati neveic ne Igaunijā, ne arī Skandināvijas valstīs. Kopumā eksperti šādu sistēmu ES nesaskata kā nākotnē satiksmes drošību veicinošu - tā nav pilnīga, turklāt ir daudz dārgāka un tai ir vairāki riski.
«Šāda sistēma pieprasa izveidot institūciju, kas uzrauga un kontrolē privātuzņēmēju darbību, un uzraudzība ir dārgāka nekā pati tehniskā apskate,» arī atzina CSDD pārstāve, norādot, ka Eiropas Komisijas par transportlīdzekļu tehnisko apskati atbildīgie eksperti vairākkārt Latviju atzinuši kā labās prakses piemēru.
Savukārt Valsts policija (VP) šā jautājuma risināšanu pilnībā atstāj CSDD ziņā. VP preses pārstāve Lita Juberte aģentūrai LETA skaidroja, ka policijai galvenais ir, lai transportlīdzekļi, kas brauc pa Latvijas ceļiem, būtu normālā tehniskā stāvoklī, bet jautājums, kā to vislabāk izkontrolēt, lai paliek CSDD kompetencē.
Nozare.lv