Circuit de Catalunya trase uz ziemeļiem no Katalonijas galvaspilsētas Barselonas ir ideāla vieta F1 testiem - vairāk nekā kilometru garā taisne, ātrie, plūstošie pagriezieni un pāris lēno līkumu ir ļoti objektīvs pārbaudījums jauno mašīnu aerodinamiskiem rādītājiem. Valda uzskats, ka mašīnas, kas sevi vislabāk pierāda Barselonā, lieliski jutīsies jebkāda tipa trasēs - no šaurās un lēnās Monako līdz pat ātrajiem Moncas līkumiem.
Testi agrā otrdienas rītā sākās ar Mercedes jaunā modeļa W03 prezentāciju, lai gan vārds «prezentācija» šim procesam ir par smalku. Mihaels Šūmahers un Niko Rosbergs bez ievada un ceremonijām noņēma pārsegu boksu celiņā izstumtajai formulai, uztaisīja pāris standarta pozu fotogrāfiem, un… viss.
Atšķirībā no pagājušā gada šoreiz bija iespēja iekļūt pat izteikti konservatīvo, aristokrātisko komandu Ferrari un McLaren privātajos preses brīfingos, kur gan bija aizliegts fotografēt. Tajā pašā laikā ir komandas ar ļoti atvērtu politiku pret žurnālistiem un līdzjutējiem, tāpēc pusdienas pārtraukumos un preses konferencēs krietni biežāk piestaigāju uz Red Bull, Toro Rosso vai Lotus viesmīlības paviljoniem, kas vairāk atgādināja stilīgus bārus vai naktsklubus.
Trešās testu dienas vakarā pēdējie divi preses brīfingi bija ar Džensonu Batonu vienkāršajā McLaren teltī un pēc tam Caterham modernajā mājā ar Vitāliju Petrovu. Tā nu reiz bija iespēja salīdzināt krasi atšķirīgas pilotu mentalitātes - nosvērtais un inteliģentais džentlmenis Batons pret impulsīvo, vienkāršo pašpuiku Petrovu, kurš vēlāk pats pienāca pie manis un jautāja, vai esmu no Krievijas, jo angļu preses konferencē uzrunāju viņu krieviski «Vitaļij», nevis kā pārējie angliski - «Vitalī».
Ak, jā, bija jau arī testu rezultāti. Te nedomāju tabulu ar vienu ātrāko apļa laiku pretim pilota uzvārdam, bet gan novērojumu un pašizjūtas summu pēc šīm četrām testu dienām. Red Bull ātrums nav pazudis un padodas bez piepūles. McLaren komanda ir krietni labākā pozīcijā nekā pērn ap šo laiku un jau sezonas sākumā būs sīva konkurente Red Bull. Ferrari pēc taustīšanās tumsā Heresā ir atraduši pareizo virzienu, pat vairākus, bet jācer, ka pietiks vēl ar četrām testu dienām, lai pilnībā izprastu jauno formulu. No sekotājiem jāizceļ Force India ar gudro un aerodinamiski nevainojamo formulu, kā arī Mercedes, kas azotē paslēpuši uzreiz vairākus tehniskos trikus, kas var iecelt komandu augstākajā līgā, ja vien netiks bloķēti no FIA puses. Savukārt Lotus komanda ar konstrukcijas brāķi (dzinēja stiprinājums pie šasijas) ir iešāvusi sev kājā un, ļoti iespējams, klibos vēl arī sezonas sākumā.