Pirmais _Hyundai_ ar _Apple_ iedvesmotu nosaukumu _i30_ pārsteidza ar vāciski akurātām detaļām un nemaz ne zemu cenu, taču uz ielas ar skatienu to pavada retais. Toties uz _ix35_ atskatās, nāk klāt un lūr iekšā pa logiem, jo jaunais _fluid_ dizaina stils pievelk kā magnēts. Kādam _ix35_ āriene šķitīs pārlieku kliedzoša. Viens paziņa, uzticīgs _Santa Fe_ lietotājs, ar neuzticību raugās uz sarežģītajiem ģeometrisko formu savienojumiem jaunā krosovera priekšgalā. Tepat Eiropā pieslīpētais un, kā runā, bijušā BMW dizaina nodaļas darbinieka koriģētais dizains tik radikāli atšķiras no jebkā, ko _Hyundai_ līdz šim ģenerējis SUV jomā, ka pat teorētiski grūti pieņemt faktu: _ix35_ aizstāj _Tucson_, četrstūraino, kā no japāņiem kopēto, taču milzu skaitā izpārdoto «parketnieku». Jebkādu līdzību meklēt ir velti, _Hyundai ix35_ viss ir jauns, izņemot riteņu bāzi, kas minimāli atšķiras no _Tucson_, un visu riteņu piedziņu, kādu var atrast arī _Santa Fe_. Tā kā uzbrūkošais dizains neļauj uztvert automašīnas izmērus, pieņemam, ka Slovākijā ražotais _ix35_ ir nedaudz lielāks par _Nissan Qashqai_.
Slēdzene kastītē
Arī iekšā ix35 ir pirmais Hyundai, kas līdzinās tikai pats sev. Oriģināla izskata instrumentu panelis ar iedziļinātiem Optitron «pulksteņiem» iekārtots pa savam - ar digitāliem degvielas un dzeses šķidruma temperatūras rādītājiem tieši lielo ciparnīcu vidučos. Ne pārāk uzskatāmi, toties moderni. Pārējais panelis izlocīts vairākās plaknēs kā milzu origami un izgaismots ar spilgti zilu gaismu, kas Hyundai pircējiem joprojām ļoti patīk. Viss salikts savās vietās, atrodas pa rokai un neprasa lieku gramstīšanos pa kvalitatīva izskata plastmasām. Tā kā viss izdevies tik nevainojami, Huyndai atļāvies sev mazu dīvainību - bezkontakta aizdedzes slēdzenes ligzda atrodas nevis panelī kā visiem citiem planētas automobiļiem ar keyless - go «ekstru», bet gan kastītē starp sēdekļiem.
Regulē vēl!
Tā kā breloku var vispār neizvilkt no kabatas, ligzda pa lielam varētu atrasties arī bagāžniekā vai jebkur citur. Nospiežam pogu Start, un salonā atskan stipri klusināta dīzeļa rūkoņa. Hyundai ix35 stājās pretim Eiropas un Japānas konkurentiem ar R sērijas dīzeļu plejādi, kuras jaudīgākais pārstāvis jau lika uzgavilēt, braucot ar jauno Kia Sorento. Divu litru dīzelim ir divas jaudas versijas - 136 un 184 ZS, taču automātiskā pārnesumkārba iespējama tikai pēdējam. Lai gan uz iepazīšanos ar «automātisko» ix35 nedaudz jāpagaida, skaidrs, ka tas būs pieprasītākais automobiļa variants. Turklāt manuālās kārbas svira ne visai iederas Premium komplektācijā ar brūnas ādas imitācijas sēdekļiem un panorāmas lūku. Regulējot stūri un vadītāja sēdekli, tomēr šķiet, ka Hyundai vēl vajadzētu pārvilināt pie sevis kādu BMW vai vismaz VW ergonomikas ekspertu. Lai panāktu ideālu «draivera» sēdpozīciju, trūkst regulēšanas diapazonu. Hyundai joprojām nevar atrast veiksmīgu materiālu stūrei - vai nu tas ir tik raupjš kā Getz, kur, aktīvi manevrējot, svilst rokas, vai arī slidens kā krosoveros, diemžēl arī ix35.
Pilsētnieks ar pašcieņu
Sīkās nedienas ātri liek aizmirst dīzeļa mundrā dinamika un neliels degvielas patēriņš, ap 8,5 l/100 km. Benzīna motors ar 163 ZS noteikti ir rijīgāks, bet 1,6 litru dzinējs, kā arī 1,7 l dīzelis pagaidām nav pieejami. Mazajiem motoriem būs arī Start/Stop funkcija, taču, kā pārliecinājos, izbraucot ar ekoloģiski uzlabotu Hyundai i30 BlueDrive, liela efekta no tās nav. Cenšoties uzlabot ix35 vadāmību, kas nu jau ir gandrīz labāko konkurentu līmenī, tikai ar korejiešiem tipisko anonimitātes piegaršu, Hyundai upurējis daļu gaitas komforta. Asfalta negludumus ix35 panes ar cieņu, taču bedrēs un uz grants ceļiem reizēm krata. Par spīti 17 cm klīrensam un iespējai sabloķēt starpasu sajūgu, apvidus auto no ix35 ir pavisam vājš. Par to pārliecinājušies kolēģi, mēģinot forsēt pat vieglu bezceļu. Pie nedaudzajiem trūkumiem jāpieskaita arī salīdzinoši nelielais bagāžnieks, kā arī ekstravagantā dizaina ierobežotā pārskatāmība uz aizmuguri un 45 grādu leņķī uz sāniem. ix35 ir cienījams jauno laiku Hyundai, kas vairs neuzrunā tikai ar cenu, bet runā ar «kugām», «tiguaniem» un «raviem» kā līdzīgs ar līdzīgu. Bet «bembiskais» i-nosaukums paglābs to no Rīgā sastopama reta pašapmierināšanās veida līmēt uz sava Hyundai uzrakstus Cayenne Fe.#