Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +8 °C
Viegls lietus
Ceturtdiena, 19. decembris
Sarmis, Lelde

Elektrovelosipēds. Starp skūteri un pilsētas divriteni

Elektrovelosipēdi pilsētas ielās nu jau šķiet tikpat pierasti kā apvidus vai klasiskie divriteņi. Vismaz gājēju uzmanību tie pievērš krietni mazāk nekā pirms gadiem trim, četriem, kad tādus Latvijā sāka ražot Blue Shock Bike - šobrīd lielākais elektrovelosipēdu ražotājs Latvijā. «Pirmajos gados tiešām bija liela neizpratne, kāpēc kaut kas tāds vajadzīgs.

Lielas pūles veltījām skaidrošanai, ka šī ir specifiska transportlīdzekļu niša, kas var būt interesanta daudziem. Šobrīd cilvēki vairs nav tik skeptiski, gluži otrādi - ar milzīgu interesi izmēģina šo braucamo. Protams, ne visi gatavi to nopirkt, jo cena, salīdzinot ar parasto divriteni, ir daudz augstāka,» stāsta Blue Shock Bike līdzīpašnieks Artis Daugins.

Ja to salīdzina ar parastā pilsētas divriteņa cenu, elektrovelosipēda cena tiešām var šķist ļoti augsta. Taču pēc lietošanas ērtības elektrodivriteņi daudz tuvāki skūteriem, kuru cena un vēlākās ekspluatācijas izmaksas gan ir daudz augstākas.

Latvijā šobrīd tiešu konkurentu Blue Shock Bike nav. Nelielos daudzumos tiek ievesti citur ražotie, ir manīti mēģinājumi elektrodzinējus uzstādīt parastajiem divriteņiem. Blue Shock Bike Latvijas tirgū izdodas realizēt ap simts elektrisko divriteņu gadā. Daudz vairāk tiek eksportēts, taču arī tas prasa lielus ieguldījumus pārliecināšanā, ka «esam varbūt mazi, bet dūšīgi». Elektrovelosipēdus uzņēmums galvenokārt eksportē uz Skandināvijas valstīm, kur jau ir augstāks elektromobilitātes līmenis, - pateicoties elektroauto industrijai, sabiedrība par šāda veida transportu ir daudz zinošāka, īpaši Norvēģijā. «Tur ir arī lielāka valsts pretimnākšana elektrotransporta izmantošanā, daudz augstāka pirktspēja, ir latvieši, ar kuru palīdzību veidot kontaktus,» atklāj uzņēmuma pārstāvis.

Kā stāsta uzņēmuma pārstāvis, apmēram puse elektrovelosipēdu pircēju Latvijā ir privātpersonas, puse - juridiskās personas (uzņēmumi, iestādes, pašvaldības). Mārketinga aktivitātēs uzņēmums gan vairāk orientējas uz juridiskajiem klientiem, jo tos vieglāk apzināt, izrunāt, zinot viņu specifiskās vajadzības. Privātpersonas atnāk uz elektrovelosipēdu nomu, izmēģina, saprot priekšrocības un nopērk. Zināmākie Blue Shock Bike elektrovelosipēdu lietotāji Latvijā ir autonoma Hertz, CSDD, Latvenergo, Europark, kā arī Jūrmalas, Auces un Smiltenes pašvaldības policija.

Īpaši ērts elektrovelosipēds ir kā ikdienas transporta līdzeklis ceļā uz darbu. Kā atzīst Artis Daugins, ar to, tāpat kā ar parasto divriteni, var braukt arī ziemā, ja vien nav dziļa sniega vai stipra apledojuma. Vienīgi, atstājot pašu braucamo pieslēgtu ārā, akumulatoru gan būtu vēlams ienest siltumā - tas ir viegli noņemams un atkal uzstādāms, izmantojot speciālu slēdzeni. Elektrodivriteņu akumulatorus cilvēki pārsvarā uzlādē mājās vai darbavietā, pieslēdzoties standarta elektrotīklam. Jāpiebilst, ka Blue Shock Bike akumulatoru sistēmas ir radītas Latvijā, no ražotājiem iepērkot litija jonu elementus, pievienojot bateriju menedžmenta, kontroles un drošības sistēmas un pielāgojot to uzstādījumus klienta vajadzībām - vai nu lai varētu braukt ātri, vai prātīgāk, bet ilgāk.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?