Pagājušā olimpiskā cikla rūgtā pieredze - četrgades atbildīgāko sacensību Vankūveras 2010. gada ziemas olimpisko spēļu priekšvakarā uz operāciju galda gūlās vadošais pilots Jānis Miņins - Latvijas Bobsleja federācijas (LBF) vadītājus mudināja paplašināt pilotu loku, lai, izkrītot vienam dalībniekam, visa ekipāža nepaliktu pie sasistas siles. Arī Sandis Prūsis galvenā trenera amatā piekrita turpināt darbu galvenokārt tāpēc, ka tiks īstenota jaunatnes programma, kuras rezultātā pilotu starpā veidosies konkurence. «Ar naudas piesaisti ir smagi visās jomās. Ķipuram varējām solīt algu, bet ne simtprocentīgu jaunatnes programmas īstenošanu,» LBF viceprezidents Zintis Ekmanis skaidroja, ka pašreizējā situācijā īstenot ilgtermiņa programmas esot sarežģīti. Ķipurs vēlējies noteiktību uz ilgāku laiku. Amerikāņi viņam to arī garantējuši.
«No Amerikas man ir atsūtīta līguma kopija, kura jāparaksta un jāaizsūta atpakaļ. Principiāli esam vienojušies,» pēc Ķipura teiktā, atlikušas tikai formalitātes. «Mans princips ir tāds - ja kaut ko dara, tad nopietni. Esmu gatavs strādāt ar jaunajiem pilotiem, bet, ja man saka, ka varbūt būs vēl jāapstaigā sponsori un jāsameklē naudiņa, tad es redzu, ka nopietns darbs diezin vai sanāks.» Amerikāņi Ķipuram piedāvājot līgumsaistības uz visu nākamo olimpisko ciklu - četriem gadiem. «Vienojāmies, ka pēc katras sezonas līgumu punktus būs iespējams piekoriģēt. Manos pienākumos ietilps jauno pilotu audzināšana. Pārsvarā braukšu pa Amerikas posmu sacensībām, tiešā uzraudzībā man nonāks ASV jaunās pilotes.» Amerikāņiem vēl labā atmiņā 2010. gada ziemas olimpiskās spēles, kurās uzvarēja kanādiete Keilija Hamprīsa. Bobsleja pilotēšanas pamatus viņai ielika Ķipurs. «Ar viņu sapratāmies no pusvārda, ļoti viegli bija strādāt. Hamprīsa, kā arī Šveices piloti Geči un Raihs ir mani labākie audzēkņi.»
Kanādas izlase bija Ķipura pēdējā darbavieta bobsleja aprindās. Pēdējos divus gadus viņš iesaistījās privātajā biznesā. «Ar biznesu Latvijā pašlaik ir pašvaki, tāpēc jau pirms kāda laika apsvēru domu atgriezties bobslejā. Zinot, ka esmu brīvs, man jau zvanīja no Francijas. Amerikas piedāvājums tomēr bija daudz nopietnāks.»
Bobsleja fanātiķis Ekmanis pēc Ķipura atteikuma jaunatnes programmas īstenošanu nav atlicis maliņā. «Esmu jau uzrunājis bijušo pilotu Olafu Kļaviņu. Domāju, Olafs piekritīs. Viņam ir visi priekšnoteikumi, lai kļūtu par labu speciālistu, - pats startējis augstā līmenī, zina svešvalodas un ir apzinīgs savu pienākumu veikšanā.» Kļaviņš 1988. gada olimpiskajās spēlēs startēja kā stūmējs Māra Poikāna četriniekā. Kā pilots Olafs uzvarējis Latvijas un PSRS čempionātos.
«Jāturpina strādāt ar Oskaru Melbārdi. Pavasarī viņa pirmie braucieni viesa cerības, ka nākotnē varētu izaugt spēcīgs pilots. Otrs jaunais pilots būs Uģis Žaļims. Materiāls mums ir, tāpēc nedrīkstam apstāties,» Ekmanis, šķiet, nekad nezaudē optimismu. Viņa plānos ir jauno bobslejistu skološana Murjāņos, augustā atsāksies jauno talantu meklēšana Latvijas skolās, un nākotnē ir doma par U-18 un U-23 izlašu izveidošanu. Ja basketbolā un futbolā veido U izlases, tad kāpēc lai tādu nebūtu arī bobslejā, sporta sabiedrībai jautājumu uzdod Ekmanis.