Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +6 °C
Apmācies
Trešdiena, 25. decembris
Stella, Larisa

Ķīnas auto iekaro jaunus reģionus

Pēdējo desmitgadi pasaules vadošie autoražotāji satraukti gaidīja brīdi, kad Ķīna uzsāks būtisku automobiļu eksporta apjomu Rietumu virzienā, taču dzīvē viss notika citādi. Ķīna piegādā dažus tūkstošus automašīnu Eiropas Savienībai un faktiski neko vērā ņemamu ASV tirgum. Taču Ķīna eksportē ievērojamus automobiļu apjomus uz citiem reģioniem. Pa Alžīrijas, Brazīlijas, Irānas, Krievijas un Dienvidāfrikas ceļiem braukā aizvien vairāk automašīnu, kuras ražotas Geely, Great Wall Motors un Chery rūpnīcās, raksta New York Times.

Mazāk pārtikuši pircēji no Santjago līdz pat Bagdādei labāk izvēlas Ķīnā ražotus spēkratus nekā lietotus auto vai lielo autoražotāju lētāko modeļu vājāk aprīkotās versijas.

Ķīnas automobiļu eksports šā gada piecos mēnešos pieaudzis par 21%, un šā gada maijā Ķīna eksportējusi par 43% vairāk automobiļu nekā šajā pašā mēnesī pērngad.

Tipiskais Ķīnas auto pircējs ir cilvēks ar vairāku lietoto Rietumu auto pieredzi, kurš nu nolēmis iegādāties jaunu spēkratu. Par spīti «viena pazīstama mehāniķa» kritikai attiecībā uz ķīniešu auto kvalitāti, tiek pirkts, piemēram, Chery S21, kura cena ir 5500 ASV dolāru, taču ietilpība un aprīkojums ir labs. Par šādas klases un komplektācijas Toyota auto būtu jāmaksā vismaz 12 tūkstošus. Ķīnas autoražotāji ir gatavi arī turpmāk veikt ekspansiju tā dēvēto jaunattīstības valstu tirgos. Great Wall Motors Company eksporta direktora vietnieks Stīvens Vangs apgalvo, ka šajās valstīs daudz vieglāk strādāt nekā Eiropā, kur pastāv daudz likumu, kas bremzē jaunpienācēju iespējas, turklāt kā Eiropā, tā ASV pircējiem tīk turēties pie pazīstamiem zīmoliem.

Viens no būtiskākajiem ķīniešu autoindustrijas klupšanas akmeņiem ir kvalitātes problēmas, kas acīmredzami iet roku rokā ar zemajām izmaksām. Saskaņā ar konsultāciju kompānijas J. D. Power & Associates pētījumu par patērētāju attieksmi pret pirkumu pēc triju mēnešu lietošanas, ķīniešu zīmoli konsekventi tika vērtēti zemāk par globālajiem, un vājākās ķīniešu disciplīnas esot motora troksnis, braukšanas dinamika un sēdekļu komforts.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?