Mitsubishi Motors Europe patlaban piedzīvo ne tos spožākos laikus, tāpēc katra jauna modeļa iznākšana ir uzmundrinājums dīleriem un dāvana markas faniem. Lai gan nekas nav dzirdams par Mitsubishi plāniem ikoniskā Pajero atjaunošanā, mums vismaz būs jauns Outlander, kas cenas un uzturēšanas izmaksu dēļ ir pat izdevīgāks un pieprasītāks plašās tautas masās.
Kad pirmo reizi ieraudzījām jauno, nu jau trešās paaudzes Outlander modeli Ženēvas autošovā, atlika vien pabrīnīties, cik radikāli mainījies automobiļa dizains. Pašam Mitsubishi gan šaurais lukturu smīns nav nekas eksotisks, jo līdzīga izteiksme ir vienam no ne pārāk svaigiem konceptauto. Tomēr Outlander testos Vācijā, kur Mitsubishi bija sarindojis līdzās visus trīs modeļus, neviļus gribējās pajautāt: kāpēc jūs domājat, ka tipiskais Āzijas auto «deguns» uzrunās pircējus labāk nekā iepriekšējā Outlander sportiskais a-la Evolution skatiens? Arī sānskats tāds «vairāk no virtuves nekā no garāžas»... Atbildi sniedz agrīnā Outlander III skice. Tajā Mitsubishi parketnieks izskatās pēc izspļauta japāņu Evoque, un te nu bez «šaurām acīm» neiztikt. Žēl tikai, ka finalizācijas un taupīšanas procesā skarbā priekšpuse un plati izrieztie sāni kaut kur pazuduši un līdz mums nonācis tipiski «aplaizīts» SUV tā pašreizējā izskatā.
Salonu nevar ne pazīt
Mitsubishi aizstāv Outlander dizaina ačgārno evolūciju ar lepnu paziņojumu par īpaši zemu aerodinamisko pretestību. Labprāt ticu, jo vējam, tāpat kā acij, nav te kur aizķerties. Jaunais Outlander garumā gandrīz neatšķiras no priekšteča, taču bagāžnieks iekšpusē esot par 30 cm garāks.
Outlander ražots uz jaunas Project Global platformas, kas ir ne tikai apbrīnojami universāla, bet arī viegla, tāpēc jaunais modelis ir vieglāks par veco. Outlander joprojām var būt septiņvietīgs, turklāt Mitsubishi mirdzošām acīm demonstrēja kompakto SUV klasē reti sastopamu ekstru - elektriski aizveramu bagāžnieka vāku. Divviru durvis ar ērti atvāžamo apakšdaļu varat aizmirst - par smagu... Arī salonu vairs nevar ne pazīt. Par veco Outlander atgādina ja nu vienīgi infodisplejs starp «pulksteņiem» un stingrie sēdekļi. Stūresratam ir jauns, parocīgs dizains ar modernām funkciju pogām (dārgākajās versijās), un tas beidzot regulējams arī pēc attāluma.
Ar īpašu degsmi veidota viduskonsole. Pirmkārt, tā dāsni apdarināta ar melnu klavierlaku, otrkārt, zem navigācijas ekrāna vīd jaunā Outlander komforta lepnums - duālā klimata iekārta ar kvalitatīvi noformētām, ja arī ne pārāk ērtām pogām. Lai gan bāzes modelis izskatās krietni trūcīgāk par testēto, progress tik un tā ir manāms, sevišķi salīdzinot plastmasas vecajā un jaunajā modelī.
Dīzelis ņem virsroku
Tehniskā attīstība notikusi pieticīgākos tempos. Spriežot pēc visa, Outlander pie mums varēs nopirkt tikai ar divu veidu dzinējiem - 2 vai 2,4 litru benzīna motoru un 2,2 litru dīzeli. Pirmajam iespējama piecu ātrumu manuālā kārba vai variators. Ērtāks, protams, ir otrais variants, taču 150 ZS motors un CVT kārba slikti saprotas savā starpā, kas noved pie nevajadzīgi augstiem apgriezieniem, tiklīdz vadītājs maķenīt straujāk nospiež gāzes pedāli. Tā tad arī braucam - vai nu saudzīgi ripināmies, cenšoties neaizvainot dzinēju, vai gāzējam tā, ka Vācijas ciemu iedzīvotāji pavada mūs nosodošiem skatieniem.
Arī Mitsubishi pārstāvji klusībā apzinās šī tandēma neharmonisko dabu, tāpēc vedināt vedina izmēģināt dīzeli. Outlander ar dīzeli ir mēreni sparīgs, ar tūlītēji pieejamu jaudu un respektējamu degvielas ekonomiju. Outlander dīzelim beidzot ir normāls sešpakāpju automāts iepriekšējā (arī franču) «divsajūga» vietā. Vai nu paša dzinēja, vai uzlabotas skaņas izolācijas dēļ tas salonā ir vismaz divreiz mazāk dzirdams nekā Subaru XV un pēc akustiskajām sajūtām pielīdzināms Nissan Qashqai.
Lai būtu vienkāršāk
Apvidus automašīnai diez vai piestāv apzīmējums «maigs», taču Outlander gaita ir tieši tāda. Ja Outlander piekare veidota ar aprēķinu par sliktiem ceļiem, tad pie mums tas būs viens no komfortablākajiem savas klases pārstāvjiem.
4x4 režīmu vadība ir vienkāršota. Grozāmā kloķa vietā ir viena vienīga poga 4WD, kas pārslēdz visai līdzīgas transmisijas darbības shēmas. Parastā priekšpiedziņa 2WD aizstāta ar 4WD Eco. Gods kam gods jāsaka, ka Lock uzraksts panelī tomēr parādās, tātad kupenas, viegls bezceļš un piekabju staipīšana no Outlander diētas tomēr nav izsvītroti.