Lai gan iepriekš organizētajā piketā organizācijas biedri uzsvēra, ka ir gatavi samazināt pārvadājumu apjomu jau aprīļa beigās, patlaban organizācijas sapulce un lēmuma pieņemšana ir atlikta līdz 3. maijam, teica U. Kolužs. Vienlaikus gan viņš pievērsa uzmanību, ka atsevišķi pārvadātāji var būt spiesti samazināt pārvadājumus smagās finanšu situācijas dēļ. «Mēs godprātīgi pildām savas saistības, taču, nesaņemot samaksu par padarīto darbu, vairs nespējam norēķināties ar sadarbības partneriem,» viņš uzsvēra. Tomēr organizācija atbalstīs un aicinās savus biedrus censties saglabāt pārvadājumus pašreizējā apjomā, piebilda LARPA pārstāvis.
Kopējais valsts parāds vietējiem pārvadātājiem par pagājušo gadu ir 886,5 tūkstoši latu. Parāds izveidojies, jo pasažieru pārvadājumu pasūtītāji - valsts un plānošanas reģioni - pērk pakalpojumu no pārvadātājiem apjomā, kura apmaksai nepietiek naudas. Aplēses liecina, ka šogad vietējo pārvadājumu nodrošināšanai līdzekļu deficīts sasniegs jau 4,1 miljonu latu. Satiksmes ministrija un Autotransporta direkcija uzskata, ka deficīta iemesls ir slikta plānošana, un ar plānošanas reģioniem un pārvadātājiem diskutē par izmaiņām maršrutu plānošanas sistēmā. Vairāki plānošanas reģioni uzskata, ka sistēmas maiņas rezultātā netiks ņemtas vērā reģionu iedzīvotāju vajadzības. «Tik ļoti nepietiekama finansējuma apstākļos ne plānošanas reģions, ne pārvadātāji nevar izpildīt likuma prasības par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu iedzīvotājiem un dot iespēju apmeklēt izglītības, ārstniecības un valsts iestādes, kā arī darbavietas,» iepriekš uzsvēra Vidzemes plānošanas reģiona administrācijas vadītāja Guna Kalniņa-Priede.