Rotax ir dzinēju ražotājs, kas pirmos motorus kartiem piedāvāja astoņdesmitajos gados. Tā konkurētspēju apliecina fakts, ka 1988. gada pasaules čempionātā deviņi no pirmo desmit vietu ieguvējiem izmantoja Rotax dzinējus. 1997. gadā kompānija laida klajā 125 kubikcentimetru dzinēju, un Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) Kartinga komisija (CIK) to nodēvēja par bestselleru.
«Prestižāks ir FIA-CIK organizētais pasaules čempionāts, kurā brauc ar 100 kubikcentimetru dzinējiem, bet tur, tāpat kā Formula 1, ir privātie līdzekļi un komandu spēku samēri nav vienlīdzīgi. Rotax arī ir pasaules čempionāts, tikai ar daudz lielāku konkurenci,» starpību starp abiem pasaules čempionātiem kartingā skaidroja Haralds Garkaklis. Viņam no Latvijas sportistiem kvalifikācijā labākais rezultāts - 10. vieta DD2 klasē.
Lai kvalificētos RMC Grand Finals sacensībām, sportistiem no visas pasaules jāpārvar kvalificēšanās savas valsts čempionātos. Katras valsts labākajam katrā klasē dalība RMC Grand Finals ir bez maksas. Tiek skaitīti arī punkti valstu reitingā. Jācer, ka pēc sestdienas fināla Latvija vismaz saglabās vietu trīsdesmitniekā.