Ziemeļu reģionos nepopulārais elektrības ražošanas veids varētu kļūt vairāk izplatīts mūsu platuma grādos ap 2016. gadu. Tad norvēģi sola komercializēt caurspīdīgās baterijas. «Viena no galvenajām priekšrocībām ir tāda, ka caurspīdīgo plēvi var uzklāt uz logiem, tādējādi ēkas var kļūt par elektrostacijām,» darba grupas vadītājs Kriss Bins izskaidro un sola, ka plašu virsmu apklāšana ļaus padarīt saules baterijas par uzticamu enerģijas avotu arī vēsajā Norvēģijā. Lesteras universitātes profesors britu masu medijiem pastāstīja, ka bateriju darbība ir balstīta nanotehnoloģiju sasniegumos.
«Šis darbs ir ievērojams ar to, ka saules baterijas darbosies pēc jauna principa. Tiks uzsūkta neliela daļa gaismas, lai ražotu elektrību, un logs būs tikai viegli ietonēts,» K. Bins izvērtē un atgādina, ka patlaban lietojamās baterijas savāc daudz vairāk enerģijas, taču nespēj visu pārvērst elektrībā. Savukārt plēve vasarā pasargāšot mājokļus no sakaršanas, jo daļa siltuma tiks novirzīta bateriju «pabarošanai».
«Tā kā plēve ir plāna, ar to var apsegt lielas platības un tā var kļūt daudz lētāka par tradicionālajām ierīcēm,» zinātnieks prognozē un atklāj, kā saules nelutinātās vietās varētu saražot pietiekami daudz elektrības. Pa visu mājas jumtu un sienām pārklāta milzu saules baterija spēšot savākt nepieciešamo enerģijas daudzumu pat sniega klātos reģionos. Šis apgalvojums gan šķiet mazticams, jo šodien nopērkamās saules baterijas īsajās, mākoņainajās ziemas dienās ne tuvu nespēj sacensties ar pašu sasniegto vasaras vidū.
EnSol preses pārstāvis apstiprināja, ka kompānijas mērķis ir nodrošināt bateriju efektivitāti vismaz 20% līmenī. Tas nozīmē, ka plēve pārstrādās elektrībā piekto daļu no uzsūktās saules enerģijas. Ja tā, tad norvēģiem ambiciozo mērķu īstenošanā vajadzēs pacensties vairāk. Enerģētikas speciālistu veiktie aprēķini liecina, ka saules enerģija varēs aizstāt citus elektrības ražošanas veidus vien tad, kad bateriju efektivitāte sasniegs aptuveni 40% robežu.
Protams, plēvei būs nozīmīgs pielietojums arī elektromobiļu attīstībā, jo ar tām varēs noklāt visu automašīnas virsbūvi un tādējādi ievērojami pagarināt akumulatora «dzīves ilgumu» starp uzlādes reizēm.