Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +8 °C
Viegls lietus
Ceturtdiena, 19. decembris
Sarmis, Lelde

Šodien sāk Barona ielas pārbruģēšanu

Pēc pārbūves Kr.Barona iela tiks veidota kā velomaģistrāle. Teikas, Juglas, Berķu, Purvciema, pat Mežciema iedzīvotājiem būs iespēja ar velosipēdiem daudz ātrāk nokļūt pilsētas centrālajā daļā. Ielas seguma pārbūves darbi sākas tieši šodien.

Saskaņā ar projektu no Aspazijas bulvāra līdz Pēnavas ielai brauktuves abās pusēs tiks veidotas gluda bruģējuma rekomendējošās velojoslas. Centra daļā tās saslēgsies ar Lāčplēša, Dzirnavu un Elizabetes ielās pērn izveidotajām velojoslām. Savukārt posmā no Pērnavas ielas līdz Brīvības ielai pie Gaisa tilta, kur starp tramvaja sliedēm ir autosatiksmei paredzēta josla, uz ietves rēķina taps divvirziena veloceļš gluži kā Skolas ielā. Šeit riteņbraucēji ceļu varēs turpināt, izmantojot arī netālu esošo sabiedriskā transporta joslu uz Zemitāna pārvada, pa kuru saskaņā ar jaunajiem Ceļu satiksmes noteikumiem, kas stāsies spēkā pēc jaungada, varēs braukt arī velobraucēji. Vēl tālākā nākotnē ir cerības, ka tiks pārbūvēts Gaisa tilts, dodot iespēju pa to drošāk pārvietoties gan riteņbraucējiem, gan gājējiem.

«Attīstības plānos paredzēts, ka tieši Kr.Barona iela nākotnē varētu būt garākā iepirkšanās iela Baltijas valstīs. Tāpēc, gatavojot pārbūvi, uz kopīgu sanāksmi Rīgas domē bijām saaicinājuši uzņēmējus, kas darbojas šajā ielā. Izstāstījām pilsētas ieceres, uzklausījām viedokļus. Tā bija pirmā reize, kad šādi rīkojāmies, uzņēmēju atsaucība bija ļoti liela,» stāsta Ilze Dišlere, Rīgas domes Satiksmes departamenta preses sekretāre. Sadarbību ar uzņēmējiem iecerēts turpināt arī pēc tam, kad būs nomainīts brauktuves un ietvju segums un sāksies vides labiekārtošanas darbi ar soliņu, puķupodu, velonovietņu izvietošanu un skvēru izveidi ielas malās.

Ņemot vērā, ka šī ir trīs kilometrus gara 1858. gadā izbūvēta kultūrvēsturiska iela, tās pārbūve ir saskaņota ar Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekciju, pēc kuras ieteikuma brauktuve turpmāk būs bruģēta visā tās garumā. Šī ir viena no retajām reizēm pilsētas vēsturē, kad asfaltēti ielas posmi atkal pārtaps par bruģētiem, šim mērķim izmantojot no velojoslām ņemtos un pilsētas krājumā esošos kaltos bruģakmeņus. Lai novērstu vibrāciju, joslās, kas paredzētas braukšanai ar divriteņiem, tiks ieklāts plakanais bruģis. Velojoslas būs rekomendējošas, tas nozīmē, ka tajās, netraucējot riteņbraucējiem, iebraukt varēs arī automašīnas. Taču jāņem vērā, ka autotransporta pārvietošanās ātrums tiks ierobežots līdz 30 km/h, kas padarīs šo ielu neinteresantu caurbraukšanai, un līdz ar to nākotnē automašīnu Kr.Barona ielā būs krietni mazāk, nekā līdz šim. Kā maģistrālās vairāk kalpos Kr.Barona ielai paralēlās A.Čaka un Brīvības ielas.

Vienlaikus tas nozīmē ar arī būtisku ieguldījumu gaisa piesārņojuma samazināšanā šajā pilsētas daļā. Kā zināms, būtisku daļu no gaisa piesārņojuma veido strauji braucoša un strauji bremzējoša autotransporta riepu saceltie putekļi, kā arī izplūdes gāzes, automašīnām krustojumos uzņemot ātrumu.

Kā liecina starptautiska pieredze, veloinfrastruktūras izveide, vienlaikus samazinot autotransporta plūsmas, ļoti būtiski maina pilsētvidi - cilvēkiem vairāk kļūst pieejami mazie veikaliņi, kafejnīcas, to skaits attiecīgi pieaug un tas pozitīvi ietekmē arī biroju telpu un dzīvokļu īres tirgu. Līdz ar to pārmaiņas Kr.Barona ielā uztveramas ļoti pozitīvi, tāpat kā Ilzes Dišleres paustais, ka «šis ir pilotprojekts; ja tas izdosies, nākotnē arī pārējās bruģētās ielas, tostarp Tērbatas iela, varētu tikt pārveidotas šādā veidā».

Pagaidām neskaidrība gan ir par Gaisa tilta pārbūvi, kas varētu tikt veikta kaut kad (cerams, drīzā) nākotnē, kad būs tam pieejams Eiropas vai pašvaldības finansējums. Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejā par to tika spriests pagājušajā nedēļā, skatot Satiksmes departamenta investīciju plānu. Skaidrs, ka tilta rekonstrukcijas laikā būtu nepieciešams būtiski paplašināt iespēju droši pārvietoties gan gājējiem, gan riteņbraucējiem. Kā no vieniem, tā otriem šobrīd izskan ļoti daudz sūdzību.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?