Pirmā ir _2ASSA2_ - pēc divdesmit gadiem tapis turpinājums padomju laikos izaicinošajai neformālās kultūras un rokmūzikas popularizēšanas (uzdrīkstēties filmā atskaņot pusaizliegto mūziķu Viktora Coja un Borisa Grebenščikova dziesmas patiešām bija drosme) akcijai filmā _ASSA_. Tagadējā muzikālā ainava Krievijā ir gluži cita, līdzīga lupatu deķim, tādēļ svaigajā darbā redzami gan rupjais _«bezpreģeļščiks_» Viktors Šnurovs, gan Maskavas solistu - mūzikas virtuozu - līderis altists/diriģents Jurijs Bašmets.
Iespējams, Karēlijas zemēs dzimušais un lāga pinkainam lācim līdzīgais režisors tiešām prot uzveikt jebkuras grūtības. Liekas, ka laiks un robežas viņam neeksistē: viņš vienlaikus strādā pie vairākiem projektiem (rudenī uz ekrāniem iznāks Solovjova filma Odnoklassņiki, filmas nosaukumu iedvesmojis draugiem.lv līdzīgs sociālās tīklošanās portāls). Viņš vada režijas kursu VGIK un pasniedz Augstākajos režijas un scenāristu kursos. Un daudz filmē, protams.
Bet, manuprāt, visintriģējošākais sižets saistībā ar Solovjovu ir viņa attiecības ar savu filmu mūzu - aktrisi Tatjanu Drubiču. Šī skaistule, kurai laiks nespēj nodarīt pāri, ir Solovjova mākslas centrs. Faktiski visas filmas, kā smejies, «grozās ap viņu», pat ja scenārijā Tatjanai nav paredzēta galvenā loma. Kādu laiku Solovjovs un Drubiča bija laulāts pāris, taču nu jau ilgi Solovjovs turpina filmēt Tatjanu šķirtās sievas statusā, bet Drubiča, pēc profesijas ārste, veiksmīgi vada starptautisku medikamentu biznesu un nodarbojas ar labdarību. Arī Anna Kareņina (oriģinālā - A.K. mīla un nāve) ir ne tikai Ļeva Tolstoja lasītāju vidē populārākā krievu romāna radikāls traktējums (liela daļa filmas laika ataino kokaīnistes/morfīnistes Annas erotiskās vīzijas, filmētas jūgenda manierīgajā stilistikā), tā kārtējo reizi ir filma veltījums Drubičai. Lai gan filmā piedalījušies slaveni krievu aktieri - Sergejs Garmašs, arī nelaiķi Aleksandrs Abdulovs un Oļegs Jankovskis (viņš pērn rudenī piespieda Solovjovu pabeigt astoņus gadus finansiālu problēmu dēļ buksējušo grandiozo projektu) -, tā ir un paliek... trauslas, daiļas, izlutinātas, egoistiskas, gudras, draņķīgas un nelaimīgas sievietes portrets tuvplānā.#
S.Solovjova filmas
Anna Kareņina (foruma Dvēseles ekoloģija noslēgums)
Parex Plaza. 1.zāle. 29.VIII 19.30,
2Assa2. Pirmizrāde.
Majoru kultūras nams. 29.VIII 19.00