«Pēdējā laikā iesniegti 26 projekti,» pie melnas kafijas baltajā Spīķeru _Meta-kafe_ Z. Čulkstēna stāsta par _kim?_ mēģinājumiem piesaistīt finansējumu, sev raksturīgajā allaž labajā omā un zemajā balsī nosmejot: «Negulētas naktis, _kim?_ projektu vadītāja Egita Kurpniece vispār, man šķiet, gatava pakārties, ha, ha, ha...»
Vai Z. Čulkstēna būtu uzņēmusies šā projekta vadību tagad, kad valsts finansējums kultūrai ir jūtami samazinājies? «Grūti atbildēt. Situācija ir pilnīgi citāda. Taču, kā es visiem mēdzu stāstīt, īstenībā mana pārliecība nostiprinājās tieši šā gada janvārī, kad projektam nogrieza 90% budžeta,» stāsta Zane. «Mēnesi visi turpināja strādāt bez algām, bet ar apņēmību un divreiz lielāku izstāžu plānu. Paradoksālā veidā šis dramatiskais budžeta samazinājums ir atsijājis to, kas spēj pastāvēt, no tā, kas var būt un arī tikpat labi var nebūt.»
Ar kim? viņai ir sajūta, ka spars divkāršojies - sāktas izglītības programmas. «Viss liecina par to, ka ir jābūt slikti, bet kaut kādā dīvainā veidā šeit viss iet tikai uz labo pusi,» piebilst Z. Čulkstēna.
kim? veiksmei var minēt arī citus iemeslus, ne tikai uzņēmību - tā ir organizācija, kuras saturu diktē paši mākslinieki, bet efektivitāti - Z. Čulkstēnas komanda. Bez viņas tās ir vēl divas jaunas sievietes (starptautisko attiecību absolvente un filosofe) bez kuratoriem raksturīgām vēlmēm izcelt sevi. Cilvēki, kuriem ar kim? darbiniecēm ir darīšana, uzteic viņas par lietišķo attieksmi. «Vēl Zane Onckule no galerijas Supernova pievienosies atsevišķiem projektiem, jo viņai ir baigā jauda,» stāsta Z. Čulkstēna.
Iespējams, sava loma veiksmīgajā vadībā ir faktam, ka Z. Čulkstēna ir nevis no mākslas vides, bet no «zviedriem» - Rīgas Ekonomikas augstskolas. Pēc absolvēšanas viņa piecus gadus nostrādāja par stratēģi reklāmas birojā DDB. «Sociālā hiperaktivitāte man vienmēr bijusi,» skaidro kim? vadītāja. «Zviedros» viņa uzsāka mākslas nedēļu Je Joue, vēlāk - īsfilmu programmu Future Shorts. «Apziņa, ka varu darīt šīs lietas profesionāli, gan nāca vēlu,» viņa saka. «Nolēmu pievērsties jomai, kas saistīta ar finansējuma piesaisti kultūras jomā, jo redzēju, ka daudzi darbojas sporta mārketingā, bet kultūrā tā īsti gandrīz neviens.»
Vai radošas ambīcijas pašai nav bijušas? «Nē, bet es 12 gadus gāju šūšanas pulciņā!» Z. Čulkstēna iesmejas. Tomēr elegantus kostīmus gan pati sev nešujot.