Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +3 °C
Apmācies
Otrdiena, 19. novembris
Liza, Līze, Elizabete, Betija

Tikai ne sudoku!

Tā vietā, lai pa šauru lodziņu skatītos uz mākoņiem vai aiz garlaicības pētītu kafejnīcas apmeklētājus, gaidot, kamēr atnesīs ēdienu, labāk izmantotu šo laiku, lai izvingrinātu pelēko vielu, risinot mīklas vai šarādes, - par uzņēmuma Knifs «ideoloģisko platformu» saka firmas krusttēvs Harijs Liepiņš.

Kopā ar biznesa partneri Armandu Utinānu viņi pat ir ieviesuši jaunu terminu «lapiņspēles», kas jau vairākus mēnešus par brīvu ir pieejamas autobusos, studentu viesnīcās, kafejnīcās un citās sabiedriskās vietās. Gan lietotāji, gan reklāmdevēji, no kuriem arī ir atkarīgi jauna uzņēmuma panākumi, jauno produktu esot novērtējuši.

Paspēj pēdējā brīdī

Nopietnu stimulu lapiņspēļu biznesa sākšanai reklāmistiem Harijam un Armandam devis kāda klienta pasūtījumā īstenotais projekts: lojalitātes programmas ietvaros sadarbības partneriem uzņēmums izdomāja sūtīt kartītes ar dažādām prāta spēlēm. «Tās bija diezgan populāras - cilvēki zvanīja, interesējās, kad būs nākamā kartīte, veidoja kolekcijas,» stāsta Harijs, kurš arī ir visu Knifs rēbusu autors. Nospriedis, ka šī var būt laba augsne atsevišķa biznesa attīstīšanai, sācis domāt par detaļām, un pamazām ideja ieguva konkrētākas aprises. «Doma bija rādīt produktu, kas ir gatavs lietošanai un kas neprasa nekādus papildlīdzekļus - tikai zīmuli. Sapratām, ka papīram jābūt labam un dizainam - interesantam, lai produkts spētu sevi pārdot,» stāsta Harijs.

Projekts pamazām brieda. Harijam krājas burtnīcas ar mīklām un rēbusiem, un kādā piektdienas vakarā viņš nejauši uzdūrās avīzes sludinājumam par to, ka izsludināta pieteikšanās Rīgas domes un Swedbank grantam Atspēriens. Biznesa plāns bija jāiesniedz līdz pirmdienas pulksten 12. «Visas brīvdienas rakstījām biznesa plānu, lūdzām finansistiem, lai palīdz ar aprēķiniem, un pirmdien precīzi 11.58 iesniedzām pieteikumu. Pēc tam dzīvojām cerībā, ka tomēr uzvarēsim,» atminas Harijs.

Atspēriena ietvaros piešķirto naudas prēmiju Armands un Harijs novirzīja lapiņspēļu stendu izgatavošanai, kas bija lielākās nepieciešamās investīcijas.

Iespējas - neierobežotas

Pēc Harija stāstītā, viņa princips ir piedāvāt cilvēkiem kaut ko atšķirīgu no tradicionālām krustvārdu mīklām un sudoku, kas parasti palīdz nosist laiku vilcienu un autobusu pasažieriem. «Dzīvojos internetā, lai saprastu, kas pasaulē tiek jauns radīts. Izvelku idejas arī no veciem laikiem, piemēram, vārdu mīkla, kur vārda burti ir sajaukti vietām un jāatmin pareizais vārds. Pirmoreiz tās paņēmu vecajās Atpūtās, arī krievu laikos šī mīkla bija ļoti populāra, tad pazuda. Tā mēģinu atcerēties, kas iepriekš bijis, un sataisīt no tā kaut ko jaunu,» par mīklu sastādīšanu stāsta Harijs. Sākumperiodam Knifs sagatavoja uzreiz 50 spēļu komplektus.

«Pēc tam, kad saņēmām Atspērina grantu, sākās sistēmisks darbs,» piebilst Armands. Bija gan jāsameklē partneri, kas piekristu jaunu produktu izplatīt, gan arī jāuzrunā reklāmdevēji, jo lapiņspēle darbojas arī kā reklāmas lauks. Patlaban lapiņspēļu tīklā ir jau ap 50 izplatīšanas vietām, drīz tās parādīšoties arī vilcienos un, iespējams, airBaltic lidmašīnās. Par spīti tam, ka reklāmas tirgus krītas, jaunam medijam reklāmdevēju acīs piekrišana ir, saka Armands. «Šim produktam ir pievienotā vērtība. Tā ir spēle, tādējādi lietotājs akceptē reklāmu kā maksu par bezmaksas izklaidi, viņš to neuztver kā kaut ko uzspiestu,» priekšrocības nosauc Armands.

Ideju par to, kā projektu attīstīt nākotnē, abiem netrūkst. Pēc tam, kad lietotāji pie jaunās iespējas būs pieraduši un lapiņspēļu sortiments sāks regulāri mainīties, nodrošinot normālu apriti, varēs domāt, kā potenciālās mērķauditorijas sadalīt, piemēram, autobusu pasažieriem adresētā reklāma varētu atšķirties no tās, kas izvietota kinoteātra pieejamos lapiņspēļu stendos. Iespējas ir gandrīz neierobežotas, spriež Harijs. Prāta spēles var būt arī labs papildinājums, piemēram, pilsētas svētkiem, kur mīklas atšifrēšanai nepieciešams pastaigāt kājām līdz kādam objektam. Var izlaist arī spēles, kas domātas bērniem, lai radītu alternatīvu internetā pieejamām izpriecām. «Ideju mums netrūkst. Lai tik pietiktu laika un resursu,» rezumē Armands.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?