Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Trešdiena, 25. decembris
Stella, Larisa

Uz Jelgavas šosejas notiek kļūdu labošana

Piecus kilometrus garā šosejas Rīga-Jelgava posmā tiek labots jau pērn rekonstruēts ceļš, novēroja Diena. Pagājušajā pavasarī va/s Latvijas valsts ceļi (LVC) izsludinātajā publiskajā iepirkumā par šīs ceļa daļas atjaunošanu deviņu kilometru garumā uzvarēja SIA CBS Igate, kas rekonstrukciju apņēmās veikt vairāk nekā par 4,5 miljoniem latu - šī summa no visiem piedāvājumiem bija pati zemākā.

Tā kā līdz pirmajam sniegam jeb ceļu būvnieku valodā dēvētajam tehnoloģiskajam pārtraukumam asfaltbetona virsējo kārtu uzņēmējs nepaguva uzliet, ziemas sezonā daļēji rekonstruētais ceļš tika atvērts satiksmei. LVC pārstāve Ieva Niedra skaidro, ka šajā laikā jaunajā segumā radās plaisas, ko SIA CBS Igate apņēmās labot par saviem līdzekļiem. Darbu veikšanai uzņēmums noalgojis apakšuzņēmējus - SIA AC Sega, kas pašlaik labo savu pasūtītāju pieļautās kļūdas.

«Mēs mēģinām saglābt nekvalitatīvos posmus, lai, uzlejot asfalta beidzamo kārtu, ceļš autovadītāju rīcībā tiktu nodots pienācīgā stāvoklī,» Dienai atklāj remontdarbu vietā sastaptais apakšuzņēmēja pārstāvis, kurš savu vārdu neatklāja. Šajā situācijā viņš vaino nevis nekvalitatīvā darba izpildītājus, bet gan valsts īstenoto ceļu būves un uzturēšanas politiku: «Vienīgais kritērijs, lai uzvarētu publiskajos iepirkumos, ir zemākā cena, taču to uzņēmējs var piedāvāt tikai, ja savos aprēķinos paredz vislētāko izejvielu izmantošanu. Tas, kādos apmēros šī iemesla dēļ Latvijas ceļi «slimo» ar bedru sērgu, liecina, ka problēmas sakne meklējama valsts pārvaldē,» uzskata ceļu būvnieks un piebilst, ka tieši nekvalitatīvi materiāli 90% gadījumu ir ceļu bojājumu iemesls.

Lielākā daļa Latvijas ceļu tiek rekonstruēta ar Eiropas Savienības (ES) fondu atbalstu, un arī konkrētā posma atjaunošanu līdzfinansējis ES Kohēzijas fonds. Pērn Eiropas Komisija pieprasīja LVC un Satiksmes ministrijai (SM) paskaidrojumus, kāpēc Latvijas sabiedrība kritiski vērtē valsts ceļu stāvokli. Lai tos sniegtu, atbildīgās iestādes pasūtīja starptautiskam inženieru birojam pētījumu, kas izvērtēja Latvijā pieņemtos autoceļu būves standartus un procedūras. SM informatīvajā ziņojumā par pētījuma rezultātiem teikts: «Inženieri atzinuši, ka valsts autoceļu segums ir kvalitatīvi ieklāts, izmantojot kvalitatīvu asfaltbetonu, un nodrošina labu braukšanas virsmu. Tai pašā laikā norādīts uz atsevišķiem defektiem apsekotajos autoceļu posmos.» Izpētot oriģinālā pētījuma saturu, atklājas, ka eksperti norādījuši uz vairākām organizatoriskām problēmām, piemēram, pasūtījuma specifikācijās noteikts pārāk zems asfalta blīvuma līmenis un būvdarbi bieži vien notiek nepiemērotos laikapstākļos. Ārvalstu inženieriem šķitis aplami, ka konkursa uzvarētājus izraugās, pamatojoties uz zemāko cenu, nevis saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu. SM un LVC savā ziņojumā solīja veikt padziļinātu minēto trūkumu cēloņu izvērtējumu un strādāt pie rekomendāciju ieviešanas.

Pēc visa spriežot, solītās rekomendācijas vai nu vēl nav izstrādātas, vai nav nonākušas līdz SIA CBS Igate vadībai, kas savā objektā šosejā Rīga-Jelgava pieļauto kļūdu iemeslus izvairījās komentēt. Tās apakšuzņēmēju pārstāvis pieļauj, ka plaisas un bedres nesen uzklātajā asfaltā radušās Latvijai raksturīgo straujo gaisa temperatūras svārstību ietekmē: «Pareizi būtu asfalta pamatus siltināt, taču tas ir ļoti dārgi, turklāt Latvijā pieņemtie ceļu būves standarti to nepieprasa. Ceļu būvnieki jau nav muļķi - mēs esam informēti par jaunākajām tehnoloģijām nozarē, tāpēc teorētiski zinām, kā uzbūvēt ilgi kalpojošus ceļus, bet Latvijā praksē tas nav iespējams, jo viss atduras pret ierobežoto finansējumu,» uzskata jaunais speciālists.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?