Balstoties uz pētījuma rezultātiem, LANA kopīgi ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru (PTAC) izstrādājusi 10 ieteikumus kvalitatīvu un drošu auto nomu pakalpojumu saņemšanai.
Visbiežāk tie iedzīvotāji, kuriem bijušas problēmas, nomājot auto, sastapušies ar situāciju, kad nav izdevies saņemt automašīnu, kura bijusi rezervēta (34,4%). 28,7% iepriekš nav bijuši informēti par «iesaldētā» garantijas depozīta apjomu, savukārt 26,2% nebija informēti par to, ka vispār tiks «iesaldēts» garantijas depozīts. 21,3% respondentu saņēmuši automašīnu sliktā tehniskajā stāvoklī. Savukārt vienlīdz daudz aptaujāto saskārušies ar situāciju, kad nebija informēti par kredītkartes nepieciešamību (15,6%) vai nebija informēti par papildu izmaksām (apdrošināšana, papildu aprīkojums u. c.) - (15,6%).
«Pētījuma rezultāti liecina, ka nereti Latvijas iedzīvotājiem trūkst informācijas par auto nomas pakalpojumu saņemšanu. Tas skaidrojams ar nepietiekamu iepazīšanos ar auto nomas līgumu vai neskaidriem līguma nosacījumiem. Piemēram, vairākums Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka viņus sarūgtinājusi situācija, kad nav saņēmuši rezervēto automašīnu. Patiesībā lielākoties auto nomu noteikumi nosaka, ka rezervēt iespējams noteiktas klases automašīnu, nevis noteiktu marku un modeli,» saka Arnis Jaudzems, LANA valdes priekšsēdētājs.
«Neskatoties uz to, ka PTAC un Eiropas Patērētāju informēšanas centra saņemto sūdzību skaits par šo jomu nav liels, pētījuma rezultāti un arī sūdzību saturs norāda, ka patērētāji, īrējot auto, tomēr nepietiekami zina par šī pakalpojuma būtību un saistībām, ko uzņemas. Tādēļ LANA un PTAC izstrādātie padomi būs labs ceļvedis, lai patērētājiem atgādinātu svarīgākās lietas pirms auto nomas līguma slēgšanas gan Latvijā, gan ārvalstīs,» papildina Sanita Gertmane, PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja. Ieteikumi būs pieejami ikvienam esošam auto nomu pakalpojumu ņēmējam LANA mājaslapā Autonoma.info, PTAC mājaslapā Ptac.gov.lv, ALTA mājaslapā Alta.net.lv un pie ALTA biedriem.
Auto nomu pakalpojumus Latvijā vai ārvalstīs vismaz reizi izmantojis teju katrs ceturtais Latvijas iedzīvotājs.