Tomēr sarakstā nav iekļautas automašīnas, par kurām to cenas vai citu iemeslu dēļ būs maza interese. Lai gan pieklātos publicēt cenas latos, zināms, ka automobiļu pircējiem niez nagi salīdzināt mūsu cenas ar Rietumeiropas skaitļiem, tāpēc paliksim pie eiro.
Dārgs un vēl dārgāks
Kā pēdējos gados nereti gadās, priekšplānā atkal ir vācu automašīnas. BMW 5. sērija jau atrodas pie Latvijas dīleru durvīm, un ikvienam vismaz no ārpuses ir iespēja izlemt, vai tā ir «mazā 7. sērija» vai kas pavisam cits. Ja atbilde ir pozitīva, augstā sākumcena ir godīga summa. Mazliet citās domās ir Volkswagen dīleri, kas jau sākuši kalkulēt jaunā Touareg cenu. Automobilis ir skaists kā bilde, taču, starta cenai pievienojot to, bez kā Latvijā Touareg nepērk, rezultāts vairs neiepriecina tik ļoti kā automašīnas lieliskais izskats. Agrāk par 50 tūkstošiem eiro Touareg bija viss, ko tāda auto pircējs var vēlēties, taču tagad jārēķinās ar lielāku summu. Jebkurā gadījumā Volkswagen ir ievērojami lētāks par jauno Porsche Cayenne, kura sākuma cena un ar V6 benzīna motoru, nevis dīzeli pārsniedz «piepakota» Touareg vērtību.
Pilnpiedziņa bremzē
Nolaižoties no luksusauto stratosfēriskajiem augstumiem, atklājas pievilcīgāka aina. Jaunais Dacia Duster patiešām maksās no 11 000 eiro, taču priekšpiedziņas versijā. Par 4WD nāksies maksāt jau 13 500, ko ar piespiešanos var nosaukt par mazbudžeta auto cenu. Turklāt šo modeļu pārdošanas sākums aizkavēsies, jo Renault koncerns mēģina panākt pietiekamu 4x4 transmisiju ražošanas kapacitāti, - un Dacia Duster pilnpiedziņa nāk no Nissan. Cits pilnpiedziņas auto Suzuki Kizashi Latvijas tirgu nesasniegs. Japāņu mēģinājums vidējo auto klasē aprīkots ar 2,4 litru benzīna motoru, kura parametri uzrunā tikai amerikāņu pircējus. Suzuki cer izmantot pievienošanos VW Group un tikt pie modernāka motora, kas sekmētu Kizashi pārdošanu Eiropā. Jāpiebilst, ka neekonomisks benzīna motors nav vienīgais Kizashi trūkums. Visu riteņu piedziņas dēļ tajā ir maz vietas aizmugurē.
Mērenie un stingrie
Šogad klajā nāks divi kompaktie krosoveri - jaunais Kia Sportage un Hyundai ix35. Tas, ka automašīnas ražo saistīti uzņēmumi un tās ir tehniski identiskas, netraucē korejiešiem spēlēt paslēpes. Kia nolēmusi līdz pēdējam neatklāt Sportage bāzes cenu, gaidot «konkurenta» lēmumu. Hyundai nācis klajā ar 21 500 eiro, taču tā ir cena par 4x4 versiju, jo priekšpiedziņas ix35 pie mums pārdoti netiks. Situāciju vēl komiskāku dara tas, ka 70 000 «ī-iksu» saražoti Kia rūpnīcā Slovākijā, lai apmierinātu pieprasījumu pēc auto. Tiesa gan, pat Hyundai dīleri negribīgi atzīst, ka Sportage stingrais «vācu stils» mūsu pircējam patiks labāk par Hyundai biodizainu. Tomēr tie ir tikai minējumi, kam ne vienmēr seko rezultāts. Automobiļu prese sagājusi ragos par pavisam neuzkrītošu automobili Nissan Micra. Vieni apgalvo, ka jaunā mazauto izskats ir solis atpakaļ un nekas vairāk kā jauna versija par 1992. gada modeli. Otri turpretim atgādina, ka līdzšinējā Micra bija tik liels «gaumes jautājums», ka Ričards Hemonds no Top Gear mauca galvā papīra tūtu, lai neviens viņu neatpazītu braucam pie rozā mikras stūres. Un, tā kā tieši vecā, nevis bumbulīgā Micra 1993. gadā kļuva par gada auto, ir pamats domāt, ka mērenie uzvarēs. Šis ir bagātīgs modeļu gads. Kaut mēs kļūtu pietiekami bagāti, lai varētu tos nopirkt.