Kuģa tvertnēs ir vairāk nekā 2300 tonnu degvielas, kas noplūstot draudētu izraisīt ekoloģisko katastrofu. Tuvākajā laikā kompānijai Costa Crociere, kurai pieder avarējušais prāmis, jāizstrādā plāns, kā no tā izvest mēbeles un citus priekšmetus, kas no vraka pakāpeniski tiek izskaloti jūrā. Paredzams, ka pati degvielas izvešana prasīs līdz pat sešām nedēļām laika. Par operāciju atbildīga Nīderlandes firma Smit. Kompānija plaši pazīstama ar to, ka 2000. gadā izcēla Barenca jūrā nogrimušās krievu zemūdenes Kursk vraku.
«Tā ir sarežģīta operācija,» Itālijas Civilās aizsardzības dienesta vadītāja Franko Gabrielli teikto citēja ziņu aģentūra AFP. Degvielas izsūknēšanas darbi notiks 24 stundas diennaktī, ja vien laikapstākļi to atļaus.
Costa Concordia traģēdija prasījusi vismaz 16 cilvēku dzīvību, jo otrdien kuģa vrakā uzietas vēl viena bojāgājušā mirstīgās atliekas. Par bezvēsts pazudušiem aizvien uzskatīti 16 cilvēki. Glābēji sola, ka degvielas izvešana netraucēs pazudušo meklēšanas darbus.
Prāmis Costa Concordia ar aptuveni 4200 cilvēkiem uz klāja teju pirms divām nedēļām Tirēnu jūrā uzskrēja zemūdens klintij un sagāzās. Avārijā vaino kapteini, kurš apzināti novirzījās no kursa un pameta prāmi, pirms to bija atstājuši visi pasažieri. 52 gadus vecajam kapteinim Frančesko Sketīni piemērots mājas arests.
Traģēdiju piedzīvojušo vidū aug dusmas par haotisko evakuāciju no kuģa. Par kruīzu atbildīgā firma solījusi kompensēt radušos zaudējumus, taču tās piedāvātā 30% atlaide jebkuram kompānijas kruīza ceļojumam vēl vairāk saniknojusi izdzīvojušos. «Tas ir smieklīgs un aizvainojošs piedāvājums. Esmu dziļi vīlies,» laikrakstam The Daily Telegraph uzsvēra kāds pasažieris.