Viens no otrā viļņa līderiem šobrīd ir Ukrainas uzņēmums Antonov, kura jaunākās lidmašīnas ir An-148 un tās versija An-158. Ukraiņu galvenā priekšrocība ir zema cena, kā dēļ noieta tirgi atrodas gandrīz tikai bijušajā padomju telpā un attīstības valstīs. Četru dažādu modifikāciju lidmašīnu ar 75-99 pasažieru vietām un lidojuma tālumu 2100-4400 km, kuru ražotāja cena ir 18-24 miljoni ASV dolāru, piegāde pasūtītājiem tika sākta 2007. gadā. Šobrīd pasūtītas ir 256, kamēr saražotas gan tikai 17 An-148/An-158, turklāt lielākais pasūtītājs - 128 lidmašīnas - ir Irānas valsts aviokompānija.
Savukārt Krievijā lielas cerības, pat neraugoties uz neskaidros apstākļos notikušo katastrofu demonstrācijas lidojuma laikā Indonēzijā šī gada 9. maijā, saista ar 30 gadu laikā pirmo Krievijā izstrādāto pasažieru lidmašīnu Sukhoi Superjet 100 (kuras izstrādē gan piedalījās arī 30 ārvalstu kompānijas, to skaitā Boeing, tomēr pamatā ir Krievijas uzņēmumu izstrādes). 35 miljonus ASV dolāru vērtajai lidmašīnai ir četras modifikācijas ar 75-95 pasažieru vietām un lidojuma tālumu 2900-4500 km, kā arī zemākas nekā jebkuram no šobrīd tirgū esošajiem konkurentiem operacionālās izmaksas. Šobrīd pasūtīti jau 345 (no kuriem 99 tikai pieteikti) laineri, bet piegādāti deviņi. Vienlaikus, sākot ar 2013. gadu, Sukhoi sola ik gadu izgatavot 70 šo lidmašīnu. Jāpiebilst, ka pirmais Superjet 100 komerciālais lidojums notika tikai 2011. gada aprīlī.
Savu reģionālo pasažieru lidmašīnu ir izstrādājis arī vairāku Ķīnas valsts uzņēmumu konsorcijs. Lidmašīnas Comac ARJ21 Xiangfeng pamatā gan ir 19 dažādu ASV un Eiropas kompānijas izstrāžu, un tās tapšana regulāri neiekļāvās paredzētajos termiņos, tomēr šobrīd jau ir pasūtītas 309 un izgatavotas sešas Comac ARJ21 - pēdējās tiek izmantotas izmēģinājumiem, un līdz pasūtītājiem, galvenokārt Ķīnas aviokompānijām, Comac ARJ21 vēl nav nonākušas. 2008. gadā lidmašīnas ražotāja cena bija 20 miljoni ASV dolāru, par kādu arī veikta lielākā daļa pasūtījumu. Arī Comac ARJ21 ir četras dažādas modifikācijas ar 78-105 pasažieru vietām, lidojuma tālums 2200-3700 km.
Turklāt reģionālās pasažieru lidmašīnas tiek izstrādātas arī Japānā (pirmais lidojums ieplānots 2013. gada otrajā ceturksnī) un Indijā (pirmais lidojums ieplānots 2017. gadā). Plašāka informācija šobrīd gan ir pieejama tikai par japāņu Mitsubishi Regional Jet (MRJ). Šīs desmitgades laikā spēlē gatavojas iesaistīties arī Indijas HAL/NAL Regional Transport Aircraft.