Sportistu nevēlēšanās komunicēt ar medijiem liecināja par smagas izvēles izdarīšanu. Vēlā pusdienā tika izplatīts Jāņa Miņina paziņojums. «Diemžēl neveiksmīga vairāku apstākļu sakritība liedza mums dalību šajās olimpiskajās spēlēs, tādēļ visas komandas vārdā varu teikt, ka šodien pieņemtais lēmums nestartēt četrinieku sacensībās ir smagākais mūsu dzīvē. Vienlaikus es atvainojos komandas vārdā tiem mūsu līdzjutējiem un atbalstītājiem, kuriem šis lēmums ir sagādājis vilšanos, bet esam pārliecināti, ka noteikti atgriezīsimies pasaules bobsleja elitē.»
Pēc Vankūveras slimnīcā izdarītās apendicīta operācijas Miņins Vistleras trasē bija veicis piecus braucienus. Divas reizes viņa pilotētās kamanas apvēlās uz sāniem, un tas arī noteicis sportistu izvēli, skaidroja Prūsis.
Atteikums tika balstīts uz drošības apsvērumiem?
Jā, tas bija galvenais arguments. Kā jau es iepriekš teicu, ir sarkanā līnija, kuru nedrīkst pārkāpt. Ne jau tāpat vien no starta atteicās Šveices otrā - Daniela Šmita pilotētā - ekipāža. Beāts Hefti krita pirms divnieku sacensībām, gūdams smadzeņu satricinājumu, un šveicieši saprata, ka nav nozīmes riskēt. Trases izbraukšana sagādāja problēmas holandietim van Kalkeram, un arī viņš nolēma nestartēt. Ja visi Miņina ekipāžas braucēji būtu veseli, tad vēl varētu domāt, bet šajā situācijā prātīgākais bija atteikties no lieka riska.
Cik nopietni ir stūmēju savainojumi?
Ja Miņina ekipāža būtu pieņēmusi lēmumu startēt, Oskaru Melbārdi vajadzētu aizvietot ar citu stūmēju. Viņš nav gatavs braukt. Pēdējā kritienā sasitumus guva Daumants Dreiškens, taču viņš izietu uz starta.
Notikušo sāpīgi noteikti pārdzīvo trešais stūmējs Intars Dambis. Pirms Turīnas olimpiādes viņš guva savainojumu. Tagad atkal olimpiāde iet secen…
Es viņam piedāvāju braukt Edgara Maskalāna četriniekā, bet viņš atteicās. Tāds bija Intara paša lēmums.
Komandas pārstāvju sapulcē nebija runas par Vistleras trases bīstamību?
Nē, jo kritieni jau praktiski bija tikai treniņbraucienu pirmajā dienā. Līdz lejai netika Miņina ekipāža un horvāts Ivans Sola. Vistleras trase būtiski nav mainījusies. To, ka tā ir grūti izbraucama, visi zināja jau pirms gada. Es atceros, kādas bija runas, kad atklāja Leikplesidas trasi. Arī tad visi norādīja uz bīstamību, bet pamazām tai pielāgojās, un nu jau regulāri Leikplesidā notiek Pasaules kausa izcīņas posmu sacensības. Starp citu, nākamās sezonas pirmais posms ir paredzēts Vistlerā.
Maskalānam nebija lietderīgi pārsēsties Miņina kamanās?
Es jau vairākkārt esmu teicis, ka četrinieku kamanas abiem pilotiem ir vienlīdz labas, tāpēc nebija nozīmes Maskalānam mainīt bobus. Edgars paņēma tikai vienas Miņina slieces. Vienu komplektu es nepaguvu nomarķēt. Tās bija slieces, ar kurām Miņins pirms gada Vistlerā uzvarēja. Līdz pusastoņiem rītā man bija jānomarķē slieces, bet Miņina ekipāža lēmumu nestartēt pieņēma pirms divpadsmitiem. Tomēr nevar zināt, vai tas komplekts tiešām ir labāks par tām sliecēm, ar kurām startēs Edgars.