Galvenie iemesli, kāpēc Mercedes varēja atgriezties virsotnē, bija krietni vēsākie laikapstākļi Ķīnā salīdzinājumā ar Malaiziju, kā arī Šanhajas trases specifika, kur ilgstošie pagriezieni ar mainīgo rādiusu pamatīgi noslogo tieši priekšējās riepas, kas ierobežoja arī Ferrari potenciālu. Malaizijā pirmās sadalījās aizmugurējās riepas, kuras Ferrari spēja sataupīt krietni labāk par Mercedes, bet Ķīnā nekas netraucēja Hamiltonam un Rosbergam tikt pie abu 13. dubultuzvaras un izlīdzināties ar Mikas Hekinena un Deivida Kulthārda dubultuzvaru skaitu McLaren sastāvā. Šajā rādītājā priekšā Lūisam un Niko palikuši vairs tikai Airtons Senna un Alens Prosts (14 dubultuzvaru), Sebastiāns Fetels un Marks Vebers (16), kā arī Mihaels Šūmahers un Rubenss Barikello (24).
Tātad Ferrari un Mercedes cīņa izpalika, tomēr krietni intensīvāka Ķīnas posmā sākās Mercedes pilotu iekšējā cīņa, lai arī tas nebija redzams trasē. Niko Rosbergs trešo posmu pēc kārtas bez ierunām zaudēja kolēģim no blakus garāžas, un tas vācieti ir izsitis no emocionālā līdzsvara. Pēc sacīkstes preses konferencē Rosbergs atklāti pauda neapmierinātību ar Hamiltona taktiku sacīkstes laikā, kas sanākušajiem žurnālistiem bija kā medusmaize, jo par pašu sacīksti daudz rakstāmā nav. Sacīkstes vidusdaļā līderis Hamiltons, taupot degvielu un riepas, ierobežoja savu tempu, iespīlējot Rosbergu savās un aizmugurē braucošā Sebastiāna Fetela skavās. Vācietis nekavējoties sūdzējās arī pa radio, jo, kā viņš uzskatīja, tas pilnībā ir izbojājis viņa sacīksti: Fetela pietuvošanās ļāva Ferrari otro reizi izmēģināt taktikas maiņu ar ātrāku boksu apmeklējumu. Lai atvairītu šo taktisko uzbrukumu no Ferrari, Niko Rosbergam nācās arī ātrāk, nekā plānots, doties boksos un likt svaigas riepas, lai neļautu Fetelam aizsteigties priekšā. Tas savukārt lika Mercedes pilotam aizvadīt ļoti garu pēdējo nogriezni, un riepas līdz ar to nebija pietiekami svaigas, lai pat mēģinātu uzbrukt komandas biedram un pacīnīties par uzvaru. Tādējādi Hamiltons ar šo nelielo viltību ne tikai palika zem sitiena komandas biedru un atbrīvoja sevi no raizēm par viņu, bet arī izsita no psiholoģiskā līdzsvara savu galveno konkurentu, jo Ferrari un Sebastiāns Fetels pagaidām bez blakus apstākļu un sakritību palīdzības nespēj cīnīties par uzvaru katrā posmā. «Neesmu īsti pārliecināts, kā tieši es izbojāju viņa sacīksti,» pēc preses konferences sarunā ar britu žurnālistiem atzina viltīgais Hamiltons. «Ja viņam nepatika mans temps, tad varēja mēģināt mani apdzīt.»
Lūisa Hamiltona pārsvaru visās frontes līnijās Ķīnas posmā apliecina arī statistika. Brits bija ne tikai ātrākais visās treniņu sesijās, bet arī izcīnīja tā saukto hat-trick - uzvara kvalifikācijā, uzvara sacīkstē un ātrākais aplis. Tas britam izdevās septīto reizi karjerā. Tikpat šādu panākumu ir arī Alberto Askāri un Huanam Manuelam Fanhio. Vairāk vairs tikai četriem pilotiem: Sebastiānam Fetelam, Alenam Prostam (abiem 8), Džimam Klārkam (11) un Mihaelam Šūmaheram (22).