Nāciju kausa izcīņas formāts ievērojami atšķiras no pasaules čempionāta posmiem. Pirmkārt, sportisti šajās sacensībās nepārstāv savu komandu, bet gan valstsvienību. Otrkārt, te nav vairāku posmu - jāiegūst maksimāli labs rezultāts te un tagad, nevis vēlāk. Treškārt, ir pavisam citi konkurenti. Piemēram, PČ kopvērtējumā prestižākajā MXGP klasē no otrās līdz ceturtajai vietai bija tikai beļģi. Nāciju kausā katrā no trim klasēm valsti var pārstāvēt tikai pa vienam sportistam, tāpēc galvenajiem favorītiem nākas dažus savas elites braucējus ielikt zemākā klasē. Piemēram, MXGP pasaules čempions Antonio Kairoli no Itālijas startēs sev neierastā MX2 klasē. Tāpēc ar punktu krāšanu zemākajās klasēs Latvijas sportistiem varētu klāties vēl grūtāk nekā PČ posmos. MX2 klases šīssezonas debitantam Paulam Jonasam vienā PČ posmā šogad izdevās izcīnīt ļoti augsto 5. vietu braucienā. Uz tamlīdzīgu panākumu Ķeguma trasē Nāciju kausā cerēt būs ļoti grūti.
Toties teorētiski labākas iespējas paveras Matīsam Karro MXGP klasē. Latvijas izlases līderis pagājušā gada Nāciju kausā Vācijā (Matīss triumfēja pārgalvīgo braucēju pilnajā pēdējās cerības braucienā, iegūstot Latvijai vietu A finālā) šogad ieguvis stabilitāti trasē. Nav jau tā, ka Ķegumā Matīsam būs ievērojami vājāki konkurenti, bet daudziem trūks tā, kas ir Karro, - pasaules čempionāta pieredzes ar visjaudīgākajiem MXGP močiem.
Lai arī ir mājas trases un savu fanu priekšrocības, kā arī Latvijai jau ir viens Nāciju kausa čempions (1968. gadā Kišiņevā Arnis Angers ieguva zeltu PSRS sastāvā), šoreiz mūsu izlases maksimālais uzdevums ir cīnīties par vietu labāko desmitniekā, taču reālāks mērķis ir top 15. Vispirms gan jākvalificējas finālam.