A. Matīss skaidroja, ka nodevas atlikšana nebūtu loģiska. Latvijas autopārvadātāji jau tagad maksājot par ceļu lietošanu Baltkrievijā, drīz tā būšot jāmaksā arī Krievijā. Līdz ar to esot tikai loģiski, ka ārvalstu pārvadātāji maksā arī par ceļu lietošanu Latvijā. Tāpat ministrs pauda viedokli, ka šī nodokļa atlikšana neglābs tranzīta nozari, ja Krievija pēc Eiropas Savienības (ES) sankciju stingrākas piemērošanas vērsīsies pret Latviju.
Asociācijas Latvijas auto prezidents Valdis Trēziņš savukārt uzsvēra, ka šis nav īstais moments ieviest papildu nodevu.
SM pārstāvis Andris Lubāns norādīja, ka Latvija ir viena no pēdējām ES valstīm, kas gatavojas ieviest autoceļu nodevu. To vēl nav izdarījušas tikai Latvija, Igaunija, Somija un Kipra. Viņš arī skaidroja, ka papildus iekasētie līdzekļi tiks novirzīti autoceļu uzturēšanai. 2014. gadā plānots iekasēt 4,3 miljonus eiro, 2015. gadā - 11,4 miljonus, bet 2016. gadā - 15,7 miljonus eiro.LETA