Pirmais jaunās paaudzes ātrgaitas vilciens, ko paši ķīnieši uzskata par vienu no saviem pēdējā laika lielākajiem sasniegumiem, pa jaunatklājamo līniju ripoja pirmdien, kad ar daudzām augstām valdības amatpersonām tika veikts izmēģinājuma brauciens, vēsta BBC.
Ķīnieši ļoti lepojas ar šo dzelzceļa līniju, jo tā savieno divas valstij ekonomiski nozīmīgākās pilsētas un kādreizējo aptuveni desmit stundu brauciena vietā tagad no vienas uz otru varēs nokļūt mazliet mazāk nekā piecās stundās. Tas ir iespējams tāpēc, ka ķīniešu ātrgaitas vilciena vidējais braukšanas ātrums ir 300 kilometru stundā. Salīdzinājumam, ASV Amtrak attālumu no Ņujorkas līdz Atlantai veiktu aptuveni 18 stundās, raksta The New York Times.
Ķīnas ātrvilciens ir bāzēts uz japāņu, franču un vāciešu tehnoloģijām, bet tā ražotāji jau ir sākuši meklēt iespējas tos pārdot Latīņamerikas un Tuvo Austrumu valstīm, raisot bažas, ka Pekina pārkāpj ražošanas licenču noteikumus, kas paredz, ka šīs tehnoloģijas ir izmantojamas tikai un vienīgi Ķīnā.
Apjomīgais projekts Ķīnā izpelnījies kritiku milzīgo izmaksu dēļ. Jaunās līnijas izbūve izmaksājusi 33 miljardus dolāru (23,1 miljards latu). Līdz ar to dārgas ir arī vilciena biļetes. Biznesa klases pasažieriem par braucienu būs jāmaksā 269 dolāri (188,3 lati), bet lētākās biļetes cena būs 63 dolāri (44,1 lats), ko parasts strādnieks nav spējīgs maksāt. Sākotnēji biļešu cenas bija paredzētas vēl augstākas, tomēr sabiedrības spiediena rezultātā tās tika samazinātas.
Šogad jaunu ātrgaitas dzelzceļa līniju būvēšanai Ķīnas valdība ir piešķīrusi 106 miljardus dolāru (aptuveni 52 miljardi latu).