Laikam nāk vecums. Tā nosprieda konsultants, nekādi nespējot saprast domu, kura bijusi Latvijas ārējā tēla koordinācijas padomes (turpmāk - Padome vai LKP) veidošanas pamatā. Nolikumu otrdien pieņēma Ministru kabinets. Lasot dokumentus par šī dīvainā homunkula nepieciešamību, var ieraudzīt tik daudz absurda pērļu vienuviet, ka to vajadzētu atdot komunikācijas studentiem kā lieliskas tukšmuldēšanas un bezjēgas etalonu.
Protams, ka ir nepieciešami konsultanti un koordinētāji, lai Citadele banku vai Metalurgu pārdotu pēc iespējas klusāk un lētāk, tur vismaz redzama kaut kāda jēga.
Šajā gadījumā jēgu uzreiz nevar redzēt, bet tas jau nenozīmē, ka nav. Lai noskaidrotu, jāuzdod vairāki precizējoši jautājumi.
Sāksim ar iemesliem, kādēļ tad šāda Padome vajadzīga. Izrādās - to nosaka dokumenti. Nu tad skaidrs, vairāk jautājumu nav.
Nākamais jautājums. Ar Latvijas tēla koordinēšanu noņemas Latvijas institūts. Tad tas slikti strādāja, jāslēdz un tagad būs Padome? Nebūt ne. Latvijas institūts paliks un būs kā tāds jaundzimušā veidojuma sekretārs. Turklāt, lai sekretārēšana notiktu pietiekami pareizi, Ārlietu ministrijā tiks radīta atkal jauna štata vieta, kurai būs arī jāuztur sakari starp Ārlietu ministriju un institūtu tās pakļautībā. Labs rādītājs. Grūti iedomāties, kā uzturēja sakarus no 1998. gada, kad institūtu dibināja. Vairāk jautājumu nav.
Nākamais jautājums - mums jau ir ārējās ekonomikas politikas koordinācijas padome, kas ar to notiek? Nekas nenotiek. Vienkārši tā nejaudā visu sakoordinēt. Savukārt, lai koordinētu abu padomju koordināciju, būšot jāveido vēl Latvijas ārpuses koordinācijas virspadome. Ko tur vairāk jautāt, viss skaidrs.
Nākamais jautājums - kādi uzdevumi vēl paredzēti? To būs ļoti daudz, piemēram, LKP, kuras darbu vada ārlietu ministrs, sniegs padomus ārlietu ministram. Vēl ļoti svarīgs būs uzdevums tiražēt visādus dokumentus par valsts ārējo tēlu. Tas ļoti svarīgi - nevis darboties un veidot ārējo tēlu (kādēļ gan smērēties), bet skribelēt dokumentus.
Jaunā LKP arī uzņemsies tādu kā kušināšanu, ja ārējā tēla veidošanā radīsies kādi negludumi. Piemēram, ja ārlietu ministrs un Rīgas mērs sāks savu kārtējo apsaukāšanos sociālajos tīklos, lūkojot noskaidrot, kurš lielāks ēzelis, LKP ārlietu ministra vadībā šo jautājumu koordinēs un sagatavos PAREIZO VIEDOKLI, kurš tad faktiski ir lielāks Ē. Tā kā viss notiks ļoti demokrātiski, mums, protams, grūti prognozēt, kāds būtu LKP viedoklis. Jautājumu nav.
Nākamais jautājums - kā darbaļaudis uzzinās par LKP paveikto darbu? Darbaļaudis uzzinās to un tik, cik būs atzīts par pareizu, jo sēdes ir slēgtas. Lai nav lieku jautājumu.
Nākamais jautājums - kādi biedri ietilpst LKP sastāvā? Tur ietilpst dažādi ministri, ģenerāldirektori un ģenerālsekretāri. Šāda ranga ļaudis nekādas analīzes, ieteikumus un priekšlikumus paši negatavo, viņi savā vietā deleģē citus, kuri neko nevar lemt bez saskaņošanas instancēs. Darbs pakāpeniski ieies jau zināmajās sliedēs. Valstī viss kārtībā.
Rezumējoši - priecē konvulsīvās aktivitātes Latvijas ārējā tēla spodrināšanā. Bet, biedri! Mēs esam neglīti piemirsuši valsts IEKŠĒJĀ tēla stiprināšanas darbus. Tas būtu steidzami labojams, un tagad ir visīstākais brīdis. Loģiski, ka iekšējā tēla pucēšanas pasākumu virsvadība jādod Iekšlietu ministrijai.
Jautājumi vēl būtu, bet vietas vairs nav.