Šī gada janvārī mobilo sakaru operatoru mainījuši 14 319 klientu, kas ir par 11,7% vairāk nekā decembrī, kad mobilo operatoru mainīja 12 811 klientu, vēsta LETA. Diena jau rakstīja, ka iedzīvotājus mainīt mobilo sakaru operatoru pamudina ievērojami lētāks piedāvājums, kā arī plašāks un kvalitatīvāks mobilo sakaru pārklājums, augstāka sakaru kvalitāte un pievilcīgāka apkalpošanas kultūra. Turklāt paši mobilo sakaru operatoru pārstāvji atzīst, ka, parādoties vērienīgām akcijām un finansiāli izdevīgiem piedāvājumiem, operatoru gatavi nomainīt daudzi klienti. Taču Latvijā operatorus nomainošo klientu skaits - gadā aptuveni 0,7% no kopējā klientu skaita - esot mazāks nekā daudzviet citur Eiropā. Tomēr jāuzsver, ka starptautiskajā praksē nav vienotas mobilo sakaru operatoru mainījušo klientu uzskates metodikas. Dati atšķiras arī Latvijas mērogā, un viens no mobilo sakaru tirgus dalībniekiem - Tele2 - apgalvo, ka mūsu valstī gada laikā operatoru izvēloties mainīt aptuveni 3-4% no kopējā mobilo telefonu lietotāju skaita. Tiek uzskatīts, ka Latvijā ir aptuveni 2,4 miljoni mobilo sakaru lietotāju, to vidū personas ar vairākiem pieslēgumiem, norāda LETA.
«Klientu skaita ziņā esam lielākais mobilo sakaru operators Latvijā,» stāsta Latvijas Mobilā telefona (LMT) pārstāve Elīna Lidere un norāda, ka šī gada 1. janvārī LMT bijuši 1 069 527 klienti, bet klientu kopskaits miljonu esot pārsniedzis jau 2007. gadā. «Latvijas tirgū numura pārnešanas pakalpojumu izmanto salīdzinoši maz cilvēku, un no tiem liela daļa ir tādu, kas vienkārši regulāri maina operatoru,» domā E. Lidere un uzsver, ka lielu klientu skaitu LMT izdodas piesaistīt, pateicoties ātrgaitas mobilā interneta pārklājumam, kas esot plašāks nekā konkurentiem. LMT pārstāve neatklāj, cik daudz cilvēku 2012. gadā atteikušies no šī operatora pakalpojumiem, savukārt konkurējošā mobilo sakaru operatora Tele2 komercdirektors Jānis Sproģis aģentūrai LETA norādījis, ka, pēc Tele2 aplēsēm, 2012. gada otrajā pusē no LMT aizplūduši ap 130 000 klientu.
«Amigo klientu skaits strauji pieaudzis kopš Zemcenu tarifa ieviešanas, īpaši straujš pieaugums bija vērojams 2012. gada nogalē un šī gada sākumā, kad ieguvām 15 000 jaunu klientu,» norāda Amigo zīmola turētāja LMT meitasuzņēmuma SIA ZetCOM valdes priekšsēdētājs Artūrs Freimanis.
Viņš neatklāj zaudēto klientu skaitu, bet pauž pārliecību, ka «pagājušajā gadā no Amigo aizgājušo klientu skaits ir vismazākais starp visiem operatoriem».
«Iedzīvotāju Latvijā vairāk nekļūst, tāpēc operatori cīnās par ikvienu klientu, bet pērno gadu Tele2 noslēdza ar 22 809 klientu pieaugumu,» apgalvo J. Sproģis un uzsver, ka jaunos klientus piesaistot galvenokārt inovatīvi piedāvājumi. Noslēdzot 2012. gadu, kopējais Tele2 klientu skaits esot bijis 1 043 233 klienti, un uzņēmuma zīmoliem šobrīd piederot 48% no mobilo sakaru tirgus. Lai arī dati par Tele2 priekšapmaksas sarunu karti Zelta zivtiņa netiek izpausti, tā «esot līdere priekšapmaksas karšu segmentā».
«2012. gadā no citiem operatoriem uz Biti pārnākuši 93 487 cilvēki. Tas nozīmē, ka katrs otrais jeb 52% klientu, kuri izlēmuši mainīt operatoru, izvēlējušies pārnākt tieši uz Biti,» saka Bite Latvija mārketinga vadītāja Kristīne Britāne un arī atklāj, ka pērn no Bites aizgājis 22 521 klients, kas esot par trim četrām reizēm mazāk «nekā no citiem operatoriem».