Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā +3 °C
Daļēji saulains
Trešdiena, 25. decembris
Stella, Larisa

Kruīza kuģu dēļ kartē iezīmē augsto tiltu pār Daugavu

Kaut gan oktobrī ieplānota sabiedriskā apspriešana par to, vai galvaspilsētas ziemeļos pār Daugavu jābūvē tilts vai tunelis, Rīgas vicemērs un brīvostas priekšsēdētājs Ainārs Šlesers (LPP/LC) jau pirmdien paziņoja, ka ostas teritorijā upi šķērsos augstais tilts. Tā laidumi atradīšoties 60 metru virs ūdens, kas augstuma ziņā ir aptuveni puse no Saules akmens biroju ēkas.

Zemāku tiltu būvēt nevar, jo tad kruīza kuģi netiks līdz pilsētas centram. «Kuģi nevar ienākt Mangaļsalā, un tad caur mežiem un dzīvojamiem rajoniem pasažierus pusstundu ved uz centru. Tad nekāds kruīza bizness neattīstīsies,» uzsvēra vicemērs.

Diena jau rakstīja, ka jauns Daugavas šķērsojums ir daļa no tā dēvētā Ziemeļu koridora - aptuveni miljardu latu vērtas maģistrāles, kas šķērsotu visu pilsētu, atslogojot centru no kravām un tranzīta. Koridoru neuzcels šīs domes laikā, taču tā var izlemt, kas tiks būvēts, izsludināt konkursus un noslēgt līgumus vismaz par daļu būvniecības.

Pilsētas attīstības departaments, kas ir atbildīgs par projektu, pagaidām nevēlas publiskot augstā tilta izmaksas, jo vēl skiču stadijas ietvaros tiek strādāts pie tēriņu mazināšanas, sacīja departamenta pārstāve Marija Ābeltiņa. Caur citiem avotiem Dienai izdevās noskaidrot, ka aptuvenās tilta izmaksas varētu būt virs 300 miljoniem latu. Salīdzināšanai - Dienvidu tilta pirmā kārta, nerēķinot kredīta procentus, izmaksāja 130 miljonu. Tuneli celt būtu nedaudz lētāk, taču tā ekspluatācija prasītu vairāk līdzekļu un būvniecība apgrūtinātu ostas darbību.

«Vispirms jābūt diskusijām starp speciālistiem,» norāda Pilsētas attīstības komitejas vadītājs Sergejs Dolgopolovs (SC). Viņš uzsver, ka deputāti lēmumu nav pieņēmuši, jo nav zināms, ko par augsto tiltu teiks, piemēram, Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un attīstības padome.

Pirmdien, informējot sabiedrību par kravu apjoma pieaugumu 19,4% gada laikā, ostas vadība minēja vēl vairākus plānus. Rīgas centrā pie Vanšu tilta iecerēts celt termināli kruīza kuģiem. Vēl neesot zināms, vai tas atradīsies Daugavas labajā vai kreisajā krastā. Pasažieru termināli, kas apkalpo prāmja līniju Rīga-Stokholma, osta iecerējusi pārvietot tuvāk Daugavas ietekai jūrā, jo prāmju atvestās kravas noslogo ielas pilsētas centrā. A.Šlesers cer, ka jauna termināļa būvniecību izdosies sākt gada laikā.

Daugavas kreisajā krastā gar dzelzceļa sliedēm paredzēts uzbūvēt jaunu ceļu uz Bolderāju, jo Daugavgrīvas šoseja nākotnē būs nepieciešama ostas iekšējām vajadzībām un apkalpos loģistikas centru Spilvas pļavās. Jauns konteineru terminālis ieplānots arī Daugavas labajā krastā Kundziņsalā. Salas dzīvojamais rajons tuvākajos desmit gados ostai nebūs interesants, taču tā ir gatava jau tagad atpirkt mājokļus no tiem, kas vēlas pārcelties uz dzīvi citur, sacīja A.Šlesers.

Viņš apsolīja četros gados palielināt kravu apgrozījumu brīvostā no 30 līdz 50 miljoniem tonnu gadā, runājot par kravu piesaistīšanu pamatā no Austrumiem.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?