Tāpat tiek ziņots, ka no 1. septembra izmaiņas tiks veiktas 29 reģionālās nozīmes maršrutos Rīgas, Vidzemes, Kurzemes un Latgales plānošanas reģionā, atklājot papildu reisus, pielāgojot reisu izpildes laikus mācību iestādēm vai kustību sarakstā iekļaujot papildu pieturvietu. Grozījumi gaidāmi a/s Liepājas autobusu parks, a/s CATA, a/s Talsu autotransports, SIA VTU Valmiera, SIA Gulbenes autobuss, SIA Sabiedriskais autobuss un SIA Daugavpils autobusu parks apkalpotajos maršrutos.
Jau agrāk izskanējis, ka Autotransporta direkcija labprāt pārņemtu daļu reisu, ko šobrīd nodrošina pašvaldības ar skolēnu autobusiem, pārmetot, ka tie dublējas ar satiksmes autobusu reisiem, uzņem arī pieaugušos un atņem pārvadātājiem pasažierus, tāpēc ir maršruti, kurus nākas slēgt. Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone min piemēru, ka ar dažām pašvaldībām, piemēram, Rojas novada domi, ir izdevies vienoties, ka turpmāk skolēni izmantos satiksmes autobusus, taču ir pašvaldības, kurās skolēnu autobusi brauc pa priekšu satiksmes reisiem. «Pārvadāt tukšu gaisu nav racionāli,» norāda Z. Plone, minot, ka no 1. septembra tiks slēgti divi reisi Talsu novadā - uz Laidzi un uz Dižstendi.
Talsu novada domes priekšsēdētājs Aivars Lācarus (Talsu novada attīstībai) noraida pārmetumus par maršrutu dublēšanos. Skolēnu autobusi iegriežas arī mazajās apdzīvotajās vietās, kur satiksmes autobusi neiebrauc. Par atceltajiem reisiem A. Lācarus nopūšas, ka katrs cilvēks, kura plāni būs traucēti, būs neapmierināts. Pašvaldība apsver iespēju vienu līdzšinējo skolēnu busa maršrutu nodot pārvadātājiem, taču pagaidām neizdodoties vienoties par atiešanas laiku - saņemta vēstule no iedzīvotājiem, kuri gribētu braukt vēlāk, bet tas atkal neder skolēniem. A. Lācarus arī noraida pārmetumus, ka autobusus izmanto pieaugušie - tie esot skolotāji, kuru uzdevums vienlaikus ir arī pieskatīt bērnus.
No skolēnu pārvadāšanas ar speciāliem autobusiem neplāno atteikties arī Ikšķiles novads. Tā domes priekšsēdētājs Indulis Trapiņš (Vienotība) saka, ka būtu tikai priecīgs, ja sabiedriskā transporta reisi nodrošinātu bērnu nokļūšanu līdz Ikšķiles vidusskolai un Tīnūžu pamatskolai, jo nebūtu jāuztur divi autobusi un jāmaksā šoferiem algas no domes budžeta. No tālākajām novada vietām līdz skolai ir apmēram 30 kilometru.
Autotransporta direkcijas informācijā presei teikts, ka skolēnu pārvadājumus ar saviem autobusiem neorganizē Rojas, Ērgļu, Dundagas, Ādažu, Kokneses, Pļaviņu, Salas un Vārkavas novads. Taču, iespējams, šis saraksts nav precīzs - vismaz, pēc nejaušības principa sazvanot Vārkavas novada domes priekšsēdētāju Anitu Brakovsku, Diena saņem atbildi, ka pašvaldībai ir trīs skolēnu autobusi un nekas pašlaik nav mainījies.
Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš Dienai saka, ka visus reisus pārņemt nevar un nevajag, taču ir svarīgi, lai pa vienu maršrutu nedodas divi autobusi reizē. Ja reisu slēdz, rodas problēmas vasaras mēnešos, kad skolēnu autobusi nebrauc. Par vienu no problēmām K. Godiņš sauc savstarpējos norēķinus starp novadiem, jo nauda joprojām seko skolēnam, tāpēc pašvaldības viņus ved uz savām skolām pat tad, ja kaimiņu novadā kāda skola ir tuvāk. Arī bērnu vecāki bieži neizvēlas tuvāko skolu. Savukārt sabiedriskā transporta maršruti nevar iegriezties visur, kur dzīvo bērni, jo prioritāte ir gluži pretēja - saīsināt laiku, kā no vienas apdzīvotas vietas nonākt citā. Šogad Autotransporta direkcija nodrošinās septiņus jaunus maršrutus skolēnu vajadzībām un 46 pielāgos.